Öğretmenlerin çocuk haklarına ilişkin davranışlarının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öğretmenlerin çocuk haklarına ilişkin davranışlarının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Tarama modeline göre yapılan bu araştırmada, öncelikli olarak literatür taraması yapılmış daha sonra veri toplama aracı olarak kullanılan anket geliştirilmiştir. Bu işlemlerin tamamlanmasından sonra araştırmanın uygulama aşamasına geçilmiştir. Araştırmanın uygulanması İstanbul ilinin Çekmeköy ilçesinde öğrenim gören 600 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Anketin ilk bölümünde kişisel bilgilerden oluşan 6 soruluk bilgi formu yer almakta, ikinci bölümde öğrencilerin, öğretmenlerine dair çocuk haklarına ilişkin görüşleri ve üçüncü bölümde eklemek istedikleri görüşleri bulunmaktadır.Araştırmanın verileri toplandıktan sonra gerekli analiz işlemleri yapılmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin öğretmenlerine yönelik çocuk haklarına ilişkin görüşleri ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. In this researched, it is aimed to asses the behaviours of teacers towards child rights.Descriptive method is used in this research. In this survey, initially literature search has been made and after that to collect data a questionnaire form was developed. Subsequent to the completion of these phases, implementation phase was started. This survey was carried out with 600 students who are studying in Çekmeköy district of Istanbul. In the first part of the questionnaire, 6 questions for personal information take place, the second part consists of opinions of students about teachers' behaviours towards child rights and the third part is left for other opinions, if they want to add.After gathering the survey data, essential analysis methods has been carried out and the opinions of students on behaviours of teachers towards child rights are analyzed comprehensively.
Collections