Özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında veli görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında veli görüşlerinin incelenip belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma evreni, İstanbul ili Anadolu yakası Kadıköy İlçesi'nde bulunan 15 özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde öğrenim gören öğrencilerin velileridir. Veriler velilerden elde edilen anket yolu ile elde edilmiştir. Belirlenen anketten yola çıkılarak özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında veli görüşlerinin incelenmesine yönelik olumlu ya da olumsuz katkılarının düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Anket sonuçları ile ilgili bulgular ve analiz kısmına geçilmeden önce bu çalışmada geçen hemen hemen her kavrama yer verilip açıklanmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevi hakkında veli görüşlerinin demografik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla frekans ve yüzde gibi betimsel istatistik ve çapraz tablolar kullanılmıştır. Örneklem grubunu oluşturan velilerin anketin maddelerine verdikleri cevapların öğrenci kaç yıldır eğitim alıyor, velinin yakınlık derecesi, velinin cinsiyeti, yaşı ve geliri, velinin mezuniyet derecesi değişkenlerine bağımlı olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılan kaykare (chi-square) analizi sonucunda, değişkenler arasındaki bağımlılık istatistiksel olarak test edilmiştir.Araştırma sonucunda velilerin çocuklarının özel eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işlevinden yararlanması konularında kendilerini genel olarak yeterli gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Velilerin öğrenim durumu değişkeni analizi sonuçlarına bakıldığında lise ve üniversite mezunu velilerin daha fazla katılma eğiliminde olduğunu ortaya koyan bir dağılım olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Rehberlik hizmetleri, rehberlik, okul rehberliği, özel eğitim, özel eğitim ve rehabilitasyon. The purpose of this research is the examination and determination of parental views on the function of counselling service in the private educational establishments. The scope of the study is the parents of students in the 15 private educational schools and rehabilitation centers in Istanbul. The results are reached through a questionnarie from parents.It is examined and researched the level of the positive or negative contributions towards to opinions of views of parents about guidance services in the private educational establishments. Before the part of the results and analyses of questionnarie almost all concepts have been examined and explained.The questionnarie of the examinatin of the views of the parents on the function of guidance service in the private schools has been used in this research by the researcher.The frequency, percentage, average, and standard deviation value are clearly explained for all independent variations in the parens's data in the light of the results of the Chi-Square analysis, the dependency between the variations has been tested statistically, concernig the questions in the examination of the views of parents about the function of the guidance service in the private schools.New suggestions have been introduced in the research in the light of the research.Keywords: Guidance services, counselling, school guidance, private education,and rehabilitation
Collections