Kamu ve özel okul öğretmenlerinin okullarına yönelik kurumsal imaj algılarının ve iş doyumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı özel ve kamu okullarında görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları kuruma ilişkin kurumsal imaj algıları ile iş doyumlarının tespit edilmesidir. Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış tarama tekniği kullanılmıştır. Bulgular: Yapmış olduğumuz çalışmaya 85'i kamu, 38'i özel okullarda çalışmakta olan toplam 123 öğretmen katılmıştır. Çalışma neticesinde erkek öğretmenlerin kurumsal imaj ve iş doyumu algıları kadın öğretmenlerden anlamlı şekilde daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin yaşına göre iş doyumunun anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Yapmış olduğumuz çalışmada bekar öğretmenlerin iş doyumu evli olanlardan anlamlı şekilde daha yüksek bulunmuştur. Kurumdaki çalışma süresine göre iş doyum algılarının farklılaştığı saptanmıştır. Yapmış olduğumuz çalışma neticesinde kamu okullarında görev yapan öğretmenlerin iş doyumu algıları özel okullarda görev yapanlardan daha yüksek, kurumsal imaj algıları ise daha düşük bulunmuş ancak gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır.Anahtar kelimeler: kurumsal imaj, öğretmen, iş doyumu. Aim: The aim of this research is the determination of corporate image and job satisfaction perception of the teachers working in state and private schools.Method: In this research, structured screening technique among the qualitative research methods has been used.Results: This study was conducted with a total of 123 teachers; 85 of the teachers working in state, 38 of them in private schools. As a result of the study it was found that corporate image and job satisfaction perception of the male teachers are significantly higher than the females. It has been found that job satisfaction of the teachers differs significantly by age. As a result of the study, it was found that job satisfaction of the single teachers is significantly higher than those married. It has been found that job satisfaction perception of the teachers differ significantly according to working duration at current organization. As a result of the study it has been found that corporate image satisfaction perception of the teachers working in private schools is higher, job satisfaction perception is lower than others, and however, this difference is not significant.
Collections