Azınlık ilkokullarında öğrencilerin okuldan beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, azınlık ilkokullarında öğrenim gören öğrencilerin okuldan beklentilerinin incelenip, beklenti düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma örneklemini, İstanbul İlinde Pangaltı, Beyoğlu, Koca Mustafa Paşa, Kadıköy, Feriköy ve Üsküdar ilçelerinde, 6 azınlık ilkokulunda eğitim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırmacı tarafından azınlık ilkokullarında öğrencilerin okuldan beklentilerini belirlemek için bir anket geliştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, öncelikle tüm bağımsız değişkenler için frekans (N) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Bağımsız ortalamalar arasındaki farkı test etmek için `t Testi` kullanılmıştır. İkiden fazla bağımsız ortalamalar arasındaki farkın test edilebilmesi için de `ANOVA Testi` kullanılmıştır. Ancak yaş, kardeş sayısı ve sınıf mevcutları ile ilgili bağımsız sorularda bazı maddelere cevap verenlerin sayısı 30'un altında olduğundan dolayı `ANOVA Testi`ne karşılık gelen parametrik olmayan `Kruskal-Wallis Testi analizi` kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: Bulgulara göre erkek öğrencilere daha çok ceza verildiği belirlenmiştir. Kendine ait odası olan öğrencilerin beklentilerinin her zaman düzeyinde, en üst seviyede karşılandığı belirlenmiştir. Sınıf mevcutları 16-20 olan sınıflarda okuyan öğrenciler daha olumlu görüş belirttikleri belirtmişlerdir.Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin yaş değişkeni, kendilerine ait odaları olma durumu değişkeni ve sınıf mevcudu değişkeni, azınlık ilkokullarındaki öğrencilerin okuldan beklenti düzeylerinin belirlenmesi açısından bir farklılık oluşturmaktadır. Bu bulgulara göre azınlık okullarının fiziki olarak yeterli olduğu, kendi alfabelerinin önemini bildiği, ana dillerinin öneminin farkında oldukları belirlenmiştir. Ancak nadiren de olsa ceza verildiği, kütüphanesinin ve fen laboratuvarının nadiren kullanıldığı belirlenmiştir. Bu bulgulara göre `Azınlık ilkokullarındaki öğrencilerin okuldan beklentilerinin` yüksek düzeyde gerçekleştiği görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Azınlık Okulları, Beklenti, Başarı. The aim of the research is analyzing the expectations of the students studying in the minority primary schools and the defining the level of them. The patterns of the research are generated from 6 minority schools in İstanbul which are, Pangaltı, Beyoğlu, Koca Mustafa Paşa, Kadıköy, Feriköy, and Üsküdar. To find out the expactations of the students, a questionnaire was made . In case of analyzing the data, percantage (%) and frequency (N) of the arguments are calculated. The ''T Test'' is used to test the difference between the free average and the ''ANOVA'' test for more than two. However, fort he questions related with the age, number of siblings and class size ''Kruskal – Wallis test analysis'' is used. Some of the results obtained from the study are as follows:According to the findings, it was determined that given more punishment to boys.Her room is always the level of expectations of the students, it was determined that met at the highest level.Class sizes are 16-20 students studying in the class have said they noted a more positive view.According to the obtained results, the variable age of the students have their own state variables and class rooms available variable, students in minority schools constitute a difference in the determination of the level of expectation from school.According to the results of minority schools as it is physical enough, he knows the importance of the alphabet is determined that they are aware of the importance of mother tongue.However, in rare cases, the penalty, the library and science laboratories have been identified rarely used.According to these findings, `the expectations of minority students in elementary school` is realized at a high level.Keywords: Minority Schools, expectations, success.
Collections