Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi`nde okuyan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi (Kocaeli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, öğretmenlik mesleğinin başarısı açısından anahtar kavramlardan biridir. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumların mesleki başarılar ile ilişkili olduğu, mesleği iyileştirmek amacı ile öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesinin önemi vurgulanmaktadır. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumların belirlenmesi öğretmen yetiştirme programlarının değerlendirilmesi düzenlenmesi açısından da önem taşımaktadır. Farklı fakülte mezunu öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi ve programların değerlendirilmesinde yararlı olabilecektir.Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi'nde ve Fen Edebiyat Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi ve öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler ışığında araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda evren içinden seçkisiz (random) örnekleme yöntemi ile seçilen Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 164 ve Fen Edebiyat Fakültesi'nde öğrenim gören 100 öğrenci örneklem grubu oluşturmaktadır. Katılımcılara araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Üstüner (2006) tarafından hazırlanan 34 soruluk Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 analiz programı ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlara sahip olduğu görülmüştür. Değişkenlere göre yapılan analizlerde Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerine göre daha yüksek tutum puanlarına sahip olduğu görülmektedir. Öğrencilerin okudukları bölümü tercih sıralarının istatistiki farklılığa neden olduğu, okudukları bölüme ilk sıralarda yer veren öğrencilerin daha yüksek tutum puanlarına sahip olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca araştırma bulguları öğrencilerin öğretmenlik mesleğini seçme nedenlerinin de öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkilediği, mesleği sevdiği için seçen öğrencilerin daha yüksek tutum puanlarına sahip olduğunu göstermektedir. Analiz bulguları ışında cinsiyet, sınıf seviyesi anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre öğrencilerin öğretmenlik mesleğine tutumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Attitude towards the profession of teaching is a key concept for the success of teaching. The importance of determining the attitudes towards the profession of teaching is stressed in order to enhance the profession of teaching and also evaluating and organizing teacher education programs. Thus, determining the attitudes of students of different faculties towards the profession of teaching would be helpful for evaluating teacher education programs. In this manner, the aim of this study is to determine attitudes of students who study in Faculty of Arts and Sciences and Faculty of Education and to examine the attitudes in the light of variables. 164 students from Faculty of Education and 100 students from Faculty of Arts and Sciences of Kocaeli University were randomly selected and participated to the study. Personal information Form and Attitudes towards the Profession of Teaching Scale were employed to the participants. Data were analyzed with SPSS 15. As a result of the analyses, it was observed that both students of Faculty of Arts and Sciences and Faculty of Education have positive attitudes towards the profession of teaching. Analyses of variables showed that students of Faculty of Education have better scores on scale than Faculty of Arts and Sciences. The rank of students' choice of their field and the reason of choosing the profession of teaching causes the difference in students' attitudes toward the profession of teaching. Research findings showed that students who choose their field in upper rank and students who chose profession for the reason of love have better attitudes. Analyses also showed that sex, class level, and the educational status of parents do not effect students attitudes toward the profession of teaching.
Collections