İngilizce öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim süreçleri ve hizmetiçi eğitim etkinliklerinin sınıf içi performanslarına etkisine ilişkin algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; İngilizce öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim süreçleri ve hizmetiçi eğitim etkinliklerinin sınıf içi performanslarına etkisi konusunda algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: 1. İngilizce öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim etkinlikleri süreçlerine dair algıları cinsiyete, yaşa, mesleki deneyimlerine, mezun oldukları okula, mezuniyet sonrası eğitim durumlarına ve çalıştıkları düzeye göre, 2. İngilizce öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim etkinliklerinin sınıf içi performanslarına etkisine dair algıları cinsiyete, yaşa, mesleki deneyimlerine, mezun oldukları okula, mezuniyet sonrası eğitim durumlarına ve çalıştıkları düzeye göre, anlamlı bir farklılık göstermekte midir?3. İngilizce öğretmenlerinin ilk üç tercihine göre hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarına ait konular nelerdir?4. En çok tercih edilen ilk üç hizmetiçi eğitim konusu ile öğretmenlerin mesleki deneyimleri arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul ve İzmit illerinde İngilizce eğitim veren özel ilk ve ortaöğretim kurumlarıyla üniversitelerin Hazırlık Bölümlerinden 97 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 'İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitim Süreçleri ve Performanslarına İlişkin Algıları' ölçeği kullanılmıştır.Verilerin analizinde, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Post HOC Tukey ve Scheffe çoklu karşılaştırmalar, Kruskal-Wallis H ve Ki- Kare Bağımsızlık Testleri kullanılmıştır.Elde edilen bulgular: İngilizce öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim etkinlikleri süreçlerine dair algıları yaşlarına ve mesleki deneyimlerine göre; sınıf içi performanslarına etkisine dair algıları görev yaptıkları düzeye göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. İlk üç tercihine göre hizmet içi eğitim konuları sırasıyla 21.yy becerileri, teknoloji ve materyal geliştirmedir. En çok tercih edilen üç eğitim olan 21.yy becerileri, teknoloji ve materyal geliştirmeyle öğretmenlerin mesleki deneyimleri arasında anlamlı bir ilişki yoktur. In this study a descriptive survey model was used and the following questions were explored: 1) Do the perceptions of English teachers regarding 1) in service training process 2) on their in class performance indicate a significant variation compared to their gender, age, professional experience, the school they graduated from, their education after graduation and the level they work? 3)What are the first three in service training topics based on the choices of English teachers ? 4) Is there a significant relationship between teachers' professional experience and the three most preferred in service training topics?The participants of the study are 97 English teachers and instructors from English-medium private primary, secondary schools and universities in Istanbul and Izmit in the 2015-2016 academic year. The scale used was developed by the researcher.The analyses applied related to the data collected are, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Post Hoc Scheffe and Tukey 's multiple comparison tests, Kruskal - Wallis H test and chi-square test of independence.The findings are: The perceptions of English teachers regarding in service training process indicate a significant variation according their age and professional experience and on the impacts of in-service training on their in class performance indicate a significant variation according to the level in which they work. The first three in service training topics English teachers prefer are 21st century skills, technology and material development respectively. There is no significant relationship between teachers' professional experience and the three most preferred in service training topics.
Collections