Ortaöğretim (lise) öğrencilerinin okul seçimini etkileyen faktörler (İstanbul ili Sancaktepe ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada `ortaöğretim (lise) öğrencilerinin okul seçimini etkileyen faktörler` başlığı altında, ilköğretim öğrencilerinin öğrenim görmek istedikleri, lise seçimini etkileyen faktörleri incelenmiştir. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır; giriş ve problem durumu, eğitimin (insan, iletişim, toplum ve okul) bazı kavramlarla ilişkisi ve okul seçimini etkileyen faktörler, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler. Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Sancaktepe ilçesindeki orta öğretim kurumlarında okuyan 9. ve 12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi bu genel evren içinde tesadüfi örneklem yolu ile tespit edilen 9. ve 12. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. 9. sınıflardan 251 kişi, 12. sınıflardan 156 kişi ankete katılım sağlamıştır. 221 kız, 186 erkek olmak üzere 407 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmamızda öğrencilerin görüşlerini almak üzere kişisel veri anketi kullanılmıştır. Kişisel veri anketi ile elde edilen veriler hedeflere uygun olarak yüzde (%) ve frekans (f) yöntemleriyle analiz edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim, okul seçimi, karar verme In this research titled `the factors that affectthe school choice of secondary education (highschool) students`, we examined the factors that influence the choice of high schools where primary education students wish to receive education. The research is comprised of four sections; the introduction and the status of the problem, the relationship between education and other (human, communication, society and school) concepts and factors that affect school choice, methods, findings and comments, conclusion and suggestions. The universe of this study consists of 9th and 12th grade students currently attending the secondary education institutes in Sancaktepe District, Istanbul Province in the 2015-2016 education year. The research sample consists of 9th and 12th grade students determined by way of random sampling in this general universe. 251 students from 9th graders and 156 from 12th graders have participated in the survey. 407 people were reached, 221 of which were female and 186 of which were male. Individual data survey was used to take the students' personal views in our research. The data acquired by means of individual data survey were analyzed with the percentage (%) and frequency (f) methods in accordance with the purposes.Keywords: Secondary education, school choice, decision-making
Collections