Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterlikleri ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişki (Bitlis ili - Ahlat ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterlikleri ve mesleki profesyonelliklerinin yaş, cinsiyet, medeni hal, mezun olunan okul türleri, sosyo-ekonomik durum, kıdem, okulda çalışma süresi, branş ve sınıf kademelerine ilişkin değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Bitlis ili Ahlat ilçesinde resmi ilk-orta ve lise okullarında görev yapan (% 41,35) 98'i kadın, (% 58,65) 139'u erkek olmak üzere toplam 237 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Kişisel Bilgi Formu, Mesleki Yeterlik ve Sınıf Yönetimi Yeterlik ölçekleri ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi amacıyla istatistiksel tekniklerden, Ortalama, Standart sapma, Tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon testi, Scheffe testi, T testi, Anlamlılık derecesi teknikleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına genel olarak bakıldığında, Öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterlik düzeylerinin branş ve çalıştığı okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, Mesleki profesyonellik düzeylerine göre ise değişkenlerin herhangi bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler : Öğretmen, Yeterlik, Mesleki Profesyonellik RELATIONSHIP BETWEEN TEACHERS PROFFICIENCY OF CLASS MANAGEMENT AND PROFFICIENCY OF CAREERThis reseach aims to determine if there are differences betwen the varrables of teachers profficıency of classıs management and theiry profficıency of a acording to age,gender,marital status,soo at economic status,seniorlty,duration of work in that articolar school,fied of study and class levels. Research sample consists of 237 teachers,98 of those are women (41.35 %) who teach in first hiddle school and in lycee in Bitlis city and Ahlat county and 139 of those are man (58.65 %). Research data was gathered from personal information froms profficıency of career meausurements and profficıency of class management meausurements. Inardet to an alyze the data statistical techniqus of average standert deviation, emalysis of variance (ANOVA), PEARSON correlation test, T- test, schaffer test, significent level were used. Research results indicate that there is a significient lifference of the profficıency of class management according to variables of teachers are of study and the type of school which they work on the ather hand there is no significent level of ifference between the variabes of profficıency of career.Key words, teacher, profficıency, profficıency of career.
Collections