The examination of educational philosophy of Turkish national education councils between 1946 and 2014
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın çerçevesini Türkiye'de 1946 ve 2014 yılları arasında yapılan Milli Eğitim Şuralarında alınan kararlar ve bu kararların eğitim politikalarına yansıması oluşturmaktadır. Milli eğitim şuralarında alınan kararların eğitim sistemine etkilerini eğitim felsefeleri açısından incelemek ise araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışma betimsel araştırma yöntemlerinden literatür taraması ile gerçekleştirilmiştir. Literatür taramasına konu olan kaynaklar, Türkiye'nin çoğulcu demokrasiye geçiş yaptığı 1946 yılından itibaren gerçekleştirilen tüm Milli Eğitim Şuralarına ait resmi kayıtlar, Milli Eğitim Bakanlığı tebliğler dergilerinin yanı sıra milli eğitim sistemi ile ilgili güncel araştırma raporları oluşturmaktadır. Milli Eğitim Şuralarına ilişkin inceleme içerik analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Farklı siyasi dönemler Türkiye'de eğitimin hedeflerini belirlemiştir. Bundan dolayı Eğitim Şuraları ayrıca siyasi dönemlere göre ayrılıp, Milli Eğitim, Laiklik ve Modernleşme, Demokratik Eğitim, Eğitim Felsefesi ve Yapılandırma konu başlıkları altında, eğitim felsefeleri üzerinden incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türk Milli Eğitim şuralarında alınan kararların önemli bir kısmının daimicilik, esasicilik ve ilerlemecilik eğitim felsefeleri ile ilişkilendirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Milli Eğitim şuralarında alınan kararların önemli bir kısmının ülke geneline yayılacak şekilde gerçekleştirilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Eğitim Felsefesi, Eğitim Politikaları, Eğitim Hedefleri, Eğitimİdeolojileri. Eğitim Tarihi. The frame of this study is the decisions of the National Education Councils between 1946 and 2014 and the reflection of these decisions on educational policy. The main purpose of this study is to analyse the effect of the decisions of the National Education Councils on the Education System according to educational philosophy. The study is based on descriptive analyses using the method of literature review. The issues in the literature review are the official sources of the National Education Council which started in 1946 because of the transition to the multi- party system in Turkey, journals about communiqués (Tebliğler Dergileri) as well the actual research reports about the National Education System. The analyses for the National Education Council occurred with the method of literature review. Different political periods in Turkey define the goals in education. Therefore, the National Education Councils were separated into different political eras and were analysed under educational philosophy with the titles: national education, secularism and modernisation, democratic education, educational philosophy and constructivism. At the end of the research, the result shows that some decisions of the National Education Council could be in relationship with essentialism, perennialism and pragmatism. Moreover, the main decisions of the National Education Councils could not be realised all over the country.Keywords: Educational Philosophy, Educational Policy, Educational Goals, Educational Ideologies, History of Education
Collections