Ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde çokkültürlülüğe bakışının demografik değişkenler bağlamında incelenmesi (Sancaktepe ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma İstanbul İli Sancaktepe İlçesindeki devlet ve özel farklı türde ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin öğrencilerinin farklılıklarına nasıl yaklaştıklarını araştırıp değerlendirilme amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Sancaktepe İlçesinde bulunan farklı türdeki ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan 285 öğretmenden oluşmaktadır.Araştırmada ortaöğretim öğretmenlerinin çokkültürlülük tutumunu belirlemek için Jojeph G. Ponterotto (1998) önderliğinde bir grup araştırmacı tarafından geliştirilen, Yazıcı vd. (2009) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Öğretmenlerin Çok Kültürlü Tutum Ölçeği (ÖÇTÖ) kullanılmıştır. Demografik özellikler için de araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Toplanan veriler, SPSS programına girildikten sonra; yüzde, frekans hesaplamaları ve tabloları ile Ki-kare (Chi-Square) analizi kullanılmış ve yorumlanmıştır.Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde çokkültürlülüğe yüksek oranda olumlu bakış açısına sahip oldukları görülmüştür. Ki-kare (Chi-Square) analizi sonucunda örneklem grubundaki öğretmenlerin eğitimde çokkültürlülük tutumlarıyla ilişkili görüşlerinin anketteki bazı maddeler için cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Yaş, mesleki kıdem ve okul türü değişkenlerine göre farklılık anlamlı bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler : Öğretmen, Kültür, Çokkültürlülük, Çokkültürlü Eğitim, Farklılık. The purpose of this Thesis was to research the different approaches of secondary teachers to their students in Istanbul Sancaktepe location, teachers from high schools who worked for the government and private schools took part in this thesis. Research is a quantitative model based on survey. The researched group was made in 2014-2015 education year in Istanbul Sancaktepe from different schools groups, 285 teachers took part in this survey from this county.In this research to be able to indentify multi-cultural attitude of high school teachers, it is ued a scale called OCTU which is translated by yazici vd (2009) and which is improved by a group of reasearchers in the leadership of Joseph G (1998). For demographic specifications it is applied a personal information form prepared by the same reasearcher. The details gathered after being inserted to SPSS programme, it is used and analysed Key-Square analyses together with the percentage, frequency calculations and tables.Once the findings of the reasearchers are analysed it is found that high school teachers have a great percentage of positive view to multi-culturalism in education. As a result of key-square analysis it is found that statistically there is a significant difference in the multi-cultural approach according to of high teachers of the selected groups, Sex and education status for some points of the reasearch. There is no significant difference according to age, career and school difference variables.Keywords: Teach, multi-culturalism, multi-culturalism education, differences.
Collections