Investigation of students` attitudes towards STEM and the relationships with career preferences
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, bazı değişkenlerin lise öğrencilerinin STEM'e yönelik tutumlarına etkisi ve lise öğrencilerinin STEM'e yönelik tutumları ile STEM'le ilişkili kariyer tercihleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır.Araştırma 10 okulu kapsayan 5 farklı okul türünde okuyan 1161 öğrencide yürütülmüştür. Veriler, Faber ve diğ. (2013) tarafından geliştirilen `STEM Tutum Ölçeği` ve araştırmacı tarafından Türkiyedeki üniversitelerin bölümleri dikkate alınarak geliştirilen `STEM Meslekleri İlgi Ölçeği` ile toplandı. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek için Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Frekans, Yüzdelik, Bağımsız Örneklem T-Testi, ANOVA ve Korelasyon kullanılmıştır.Lise öğrencilerinin STEM'e yönelik tutumları genel olarak `olumlu` olduğu görülmüştür. Ayrıca, tüm öğrencilerin `21.yüzyıl becerileri` ve `Mühendislik` bileşenlerine yönelik tutumu, Fen ve Matematik bileşenlerinden daha pozitif görünmektedir. Genel olarak, erkek öğrencilerin STEM tutumları kız öğrencilere göre daha yüksektir. `Mühendislik` bileşeninde erkek öğrenciler kız öğrencilere göre daha yüksek tutuma sahip iken, `21. yüzyıl becerileri` bileşeninde kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre puanı daha yüksek çıkmıştır. `STEM Meslekleri İlgi Ölçeği`nde, STEM meslekleri 12 gruptan oluşmaktadır. Bütün öğrenciler arasında en çok tercih edilen meslek grupları Mühendislik ve Uzay Bilimleri'dir. En az tercih edilen meslek grubları ise Tarım ve Su Ürünleri ile Enerji'dir. Erkek öğrencilerin tercihlerinin önemli ölçüde daha yüksek olduğu alanlar; Bilgisayar Bilimleri, Enerji, Gemi-Uçak ve Mühendislik; kız öğrencilerin tercihlerinin anlamlı derecede yüksek olduğu alanlar ise Biyoloji, Hayvancılık ve Veterinerlik ve Sağlık Bilimleri olduğu bulunmuştur. The purpose of this study is to investigate the influence of some variables on high school students' attitudes towards STEM and the relationship between the high school students' attitudes towards STEM and STEM-related career choices.The research was conducted across ten high schools in five different types on 1161 students in those schools. The data were gathered by the `STEM Attitude Scale` developed by Faber et al. (2013) and the `STEM Career Interest Form` according to the courses in Turkish universities, developed by the researcher. In this study, quantitative research methods were used. Arithmetic Mean, Standard Deviation, Frequency, Percentage, Independent Samples T-Test, ANOVA, and Correlation were employed to analyze the data of the research.It was seen that high school students' attitudes towards STEM are generally `positive`. Furthermore, attitudes for all students towards 21st-century skills and engineering components are more positive than science and mathematics components. Overall, male students had higher attitudes towards STEM than female students. In engineering component, male students had higher; while in 21st-century skills component, female students had higher scores. In STEM Career Interest Survey, the STEM professions were written in 12 groups. It was found that; overall the most preferred occupational groups are Engineering and Space Sciences and the least preferred occupational groups are Agriculture & Aquaculture and Energy. It was found that the areas of male students' preferences significantly higher are Computer Sciences, Energy, Ship-Aircraft, and Engineering; while the areas of female students' preferences significantly higher are Biology, Livestock & Veterinary, and Medical Sciences.
Collections