Possible effects of the practicum teaching on pre-service teachers` beliefs about English language teaching in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'de iki farklı vakıf üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği lisans programında eğitim gören öğretmen adaylarının uygulama eğitimindeki öğretmenlik deneyimi öncesinde ve sonrasında İngilizce öğretimi hakkındaki inançlarının incelenmesi ve karşılaştırılmasıdır. Uygulama eğitimi boyunca öğretmenlik deneyiminin İngilizce öğretmenliği adaylarının inançlarını nasıl etkilediğinin araştırılmasının yanı sıra, bu çalışma aynı zamanda cinsiyet, uygulama okulu türü ve öğretim verdikleri ders saati gibi faktörlerin öğretmen adaylarının inançları üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu da araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu Yeditepe Üniversitesi ve Maltepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümü son sınıfında öğrenim gören 51 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma boyunca öğretmen adayı katılımcılar, öğretmenlik uygulaması deneyimlerini uygulama okullarında başlayıp tamamlamışlardır.Bu çalışmada, kantitatif ve kalitatif araştırma metodları birarada kullanılmıştır. Araştırmada kantitatif araştırma aracı olarak üç anketin; Horwitz (1987) tarafından geliştirilen BALLI ölçeği, Lightbown ve Spada'nın (1993) Yabancı Dil Öğrenme Ölçeği ve Brown'un (2009) Etkili Yabancı Dil Öğretmeni Anketi sentezinden oluşan uyarlanmış anket kullanılmıştır. Kalitatif araştırma datası, öğretmen adaylarının uygulama programı boyunca yazmış oldukları yansıtıcı yazılar, öz değerlendirme raporları ve arkadaş değerlendirme raporları kullanılarak elde edilmiştir. Mevut çalışmada, öğretmenlik uygulaması deneyiminin öğretmen adaylarının İngilizce öğretimine dair inançları üzerinde istatiksel olarak anlamlı etkileri olacağı savlanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının İngilizce öğretimine dair görüşleri ve cinsiyetleri, yardımcı öğretmenlerinin cinsiyeti ve staj yaptıkları okulun türü gibi değişkenler arasında istatiksel olarak anlamlı farklılıklar olacağı kuramlanmıştır. Data analizi sonucunda, öğretmenlik uygulaması öncesi ve sonrasında, öğretmen adaylarının İngilizce öğretimine dair inançlarında istatiksel olarak anlamlı değişiklikler bulunmamıştır. Aynı şekilde, öğretmen adaylarının İngilizce öğretimine dair görüşleri ve cinsiyetleri, yardımcı öğretmenlerinin cinsiyeti ve staj yaptıkları okul türü istatiksel olarak anlamlı farklılıklar elde edilmemiştir. This study aims to investigate and compare the beliefs of English language pre-service teachers regarding English Language Teaching (ELT) before and after practicum teaching at two different foundation universities in Turkey. Besides finding out how pre-service English teachers' beliefs were affected by their teaching experience during the practicum program, the present study also intends to determine the influence of variables such as gender, type of practicum school and gender of the cooperating English instructor on pre-service teachers' beliefs.The participants of the study were 51 pre-service teachers from English Language Teaching Departments of two different foundation universities. During the study the participants started and finished their teaching practice in their practicum schools. In this study, both quantitative and qualitative research methods were used. As a quantitative research tool, synthesis of three questionnaires; BALLI (Beliefs about language learning inventory) which is developed by Horwitz (1987), Lightbown and Spada's (1993) Foreign Language Learning 5 point likert scale questionnaire and Brown's (2009) Effective Foreign Language Teacher Questionnaire were used. Qualitative data was collected from pre-service teachers' assignments of overall reflection reports and self evaluation reports The quantitative data gathered from pre-service teachers were analysed with SPSS v. 18 (Statistical Package for Social Studies). As for analyses, descriptive statistics, t-test, Mann-Whitney u-test and one way Analysis of Variance (ANOVA) were conducted. The study hypothesized that teaching experience in practicum will have statistically significant effects on pre-service teachers' beliefs toward ELT. Additionally, it was hypothesized that there will be statistically significant differences between pre-service teachers' beliefs toward ELT in terms of variables such as gender, gender of cooperating English instructor and type of their practicum school. Nevertheless, data analysis revealed that no statistically significant differences exist between pre-service teachers' beliefs toward ELT before and after teaching experience in practicum. Likewise, no statistically significant differences were found between pre-service teachers' beliefs toward ELT based on variables such as gender, gender of cooperating English instructor and type of their practicum school.
Collections