Investigation of computer and instructional technologies students` self-regulated learning strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (BÖTE) bölümü öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme stratejilerini kullanımlarını cinsiyet, mezun olunan lise türü ve okudukları üniversite değişkenleri açısından incelemektir. Öz düzenlemeli öğrenme stratejileri öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerinin bilişsel, motivasyonel ve davranışsal olarak aktif katılımcıları oldukları öz yönlendirmeli bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Araştırma genel tarama modelinde olup 189 birinci sınıf BÖTE öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği kullanılmış ve katılımcılara Eğitimde Bilgi Teknolojileri dersi kapsamında uygulanmıştır. Strateji kullanımının düzeyini belirlemek için ortalama ve standart sapma; öz düzenlemeli öğrenmenin cinsiyet, mezun olunan lise türü ve okudukları üniversite değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ise t-testi, Pearson korelasyon analizi ve varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Sonuçlar BÖTE öğrencilerinin motivasyonel inançlara sahip olma ve öz düzenlemeli öğrenme stratejilerini kullanma açısından ortalama bir düzeye sahip olduklarını göstermiştir. BÖTE öğrencilerinin motivasyonel inançları, bilişsel ve üstbilişsel strateji kullanımları ve kaynak yönetim strateji kullanımları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Cinsiyet değişkenine bakıldığında motivasyonel inanç ve öz düzenlemeli stratejilerin kullanımı açısından kadın öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Meslek lisesinden mezun olan BÖTE öğrencilerinin diğer liselerden mezun olan öğrencilerden anlamlı derecede daha yüksek motivasyon ve strateji kullanımı sergiledikleri görülmüştür. Son olarak katılımcıların öz düzenlemeli öğrenme stratejileri kullanımlarının okudukları üniversite değişkenine göre farklılık gösterdiği görülmüştür.nahtar Kelimeler: Öz Düzenleme, Öz Düzenlemeli Öğrenme, Öz Düzenlemeli Öğrenme Stratejileri, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği The aim of this study is to investigate the self-regulated learning strategies of Computer and Instructional Technologies (CEIT) students in terms of several variables such as gender, high school and university. Self-regulated learning strategies are described as a self-directed process in which learners become active participants of their own learning cognitively, motivationally and behaviorally. The study was designed as a survey research and conducted with a population of 189 freshmen CEIT students from 6 universities. Motivates Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was implemented to the participants within Information Technologies in Education course. Means and standard deviations were calculated for determining the level of strategy use and t-test and analysis of variance (ANOVA) were conducted to determine the differentiations according to gender, high school and university variables. Pearson's correlation was performed to examine the relationships between the subscales and dimensions of MSLQ. First, results demonstrated that the levels of CEIT students' adoption of motivational beliefs and use of self-regulated strategies were in moderate level. Positive and significant correlations were found between CEIT students' adoption of motivational beliefs, use of cognitive and metacognitive strategies and use of resource management strategies. Females were significantly higher than males in terms of motivation and strategy usage. Vocational high school graduates had significantly higher scores than non-vocational high school graduates in terms of motivational beliefs and, cognitive and metacognitive strategies. Finally, CEIT students' adoption of motivational beliefs and use of self-regulated learning strategies differentiated according to university variable.Key words: Self-Regulation, Self-Regulated Learning, Self-Regulated LearningStrategies, Computer and Instructional Technologies
Collections