EFL teachers` research engagement at a private university
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, Özyeğin Üniversitesi'ndeki İngilizce öğretmenlerinin basılı akademik çalışmaları ile okuma ve araştırma yapma seviyelerini irdeleyerek bu yapının arkasındaki nedenleri belirlemektir. Buna ek olarak, kurumun ilgili bölümünde hâlihazırdaki araştırma kültürü ve öğretmenlerin bu kültürü nasıl algıladığı da ayrıca çalışmanın hedefleri arasındadır. Son olarak, kurum düzeyindeki araştırma kültürüne ek olarak, İngilizce öğretmenlerinin araştırma kültürünü nasıl algıladığı da konu alanı içerisine dahil edilmiştir.Çalışmanın amacına ulaşabilmesi için, farklı art yetişimlere ve öğretmenlik tecrübesine sahip değişik lisans programlarından mezun olmuş elli beş İngilizce öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Katılımcıların art yetişim bilgileri, öğretmenlik tecrübeleri, mezun oldukları lisans programları ile kurumsal ve kişisel araştırma kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak için ilgili kişilerden daha öncesinde, Borg & Liu (2013) tarafından kullanılmış olan Likert tarzda bir ankete katılmaları istendi. Sonrasında, daha detaylı bilgilere ulaşmak amacıyla, yapılan anketi elektronik posta ile yapılan bir mülakat takip etmiştir. Elde edilen nitel ve nicel sonuçlar doğrultusunda, mevcut çalışma; Özyeğin Üniversitesi'ndeki İngilizce öğretmenlerinin hem alan taraması hem de araştırma yaptıklarını göstermektedir. Buna karşın, ilgili alandaki tanımlamaların ve çalışmaları ortaya koyan kavramların tam olarak aynı doğrultuda olmadıkları görülmüştür. Mevcut kurumsal ve mesleki durumları daha iyi bir hale getirmek için bu çalışmanın sonucunda belirtilen nedenler incelenebilir. The main aim of this study is to find research engagement level of English as Foreign Language (EFL) teachers at Ozyegin University by reading published academic materials in the literature or doing teacher research, and the motives behind this engagement level. In addition, the research culture of the institution's relevant department, and how teachers perceive this culture was also aimed to be reported at the end of the study. Lastly, apart from the institutional research culture, EFL teachers' perception regarding what research is another issue addressed by the study.To achieve the goals of the study, fifty-five EFL teachers from with different backgrounds, years of teaching experiences and majors participated in the study. The participants were given a Likert type questionnaire adapted from Borg & Liu (2013) to get data of their background information, research engagement level, and institutional and personal research cultures. The questionnaire was followed by an e-mail interview for further exploration. After analyzing the both quantitative and qualitative data, the study showed that even though EFL teachers at Ozyegin University engage with and in research, their perception regarding teacher research or in other words teacher as a researcher were not quite parallel to the teacher research studied as a concept in the literature. To better the institutional and professional conditions, the reasons suggested by the study could be investigated.
Collections