Kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin hesap verebilirlik algılarının çok boyutlu incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, kamu ve özel okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının ortaya konulmasıdır. Yöntem: Araştırmanın evreni, Fatih ilçesinde görev yapan 3146 kişiden oluşmaktadır. (http://fatih.meb.gov.tr, Ağustos 2016). Ölçme araçlarını rastlantısal olarak seçilen toplam 278 öğretmen cevaplamıştır. Çalısmaya katılan öğretmenlerin 203' ü kamu, 75'i özel okullarda çalışan 25 idareci, 202 öğretmen ve 51 zümre başkanı oluşturmuştur. Örneklemi oluşturan gruplara araştırmacı tarafından hazırlanan `Kamu ve özel okullarda öğretmenlerin hesap verebilirlik algılarının çok boyutlu incelenmesi` ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 programında çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, ANOVA, ki-kare testi uygulanmıştır. Bulgular: Ortaokul kademesinde çalışan öğretmenlerin hesap verme algılarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Yetki yükseldikçe hesap verme algısının yükseldiği ortaya çıkmıştır. Okul türünün hesap verme algılarında etkili olduğu belirlenmiştir. Bayan öğretmenlerin hesap verme algılarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Kamuda görev yapan öğretmenler genel olarak verimi artırmak için hesap verildiği algısına sahipken; özel okularda görev yapan öğretmenler yasal zorunluluktan hesap verildiği algısına sahipler. Tartışma: Şeffaflaşma konusunda eğitim sistemimizin temel direkleri olan öğretmenlerin algılarının cinsiyete, branşa, eğitim kademesi, kıdeme göre farklılık göstermesi öğretmenlerin kafasının bu konuda net olmadığını göstermektedir. Okulların neyi, hangi ölçüde, hangi düzeyde gerçekleştirebildikleri noktasında şeffaflık olmadığı için; ihtiyaç analizlerinin çoğuda okulun fiziksel ihtiyaçları ile sınırlı kalmaktadır. Hesap verebilirlik ile ilgili bu durumun gelişme için yavaşlatıcı bir etkisi olduğu aşikardır. Kamuda görev yapan öğretmenler ile özel kurumda görev yapan öğretmenlerin hesap verebilirlik algılarında okul yaşantısı veli bilgilendirme, akademik süreç, uygulamalı dersler ve sosyal adelet boyutlarında cinsiyet, kıdem, okuldaki görevine göre farklılık ortaya çıkmıştır. Sonuç: Eğitim sisteminin yerel boyutta problem tespiti, gelişim alanlarının tespiti ve okulları daha somut verilerle takip edebilecek online sistemlerin geliştirilmesi gereklidir. Eğitmenlerin okul içinde yaptıkları çalışmaların niteliğini gösterecek ölçeklerin geliştirilmesi öğretmenlerin hesap verilebilirlik algılarında bir birliktelik olmasına katkı sağlayacaktır. Aim: Aim of this study is to determine accountability perception of teachers and administrators who work in private school and government schools. Method:. The population of the research consists of 3146 teachers and administrators who work in Fatih, Istanbul-Turkey (http://fatih.meb.gov.tr, Ağustos 2016) 2015-2016 teaching season. The sample population, which includes 202 teachers, 25 administrators and 51 head of department, 203 person of which work in government schools and 75 person of which work in private schools, was drawn via accidental sampling method. Data was obtained from the sample by the measurement scales of teachers' accountability perception working in Private and Government schools and analyzed by the methods of t-test, ANOVA, chi-square test with SPSS 21.0 program.Findings: Teachers' perceptions of transparency, which are the main pillars of our education system, differ according to sex, age, education level, and seniority. Since there is no transparency at the point where schools can realize what, at what level and at what level; The needs analysis is limited to the physical needs of the school in the majority. It is clear that this is a slowing effect for accountability. In the sense of accountability of the teachers working in the public and the teachers working in the private institutions, there was a difference according to school experience, parental information, academic process, applied courses and social justice dimensions according to gender, seniority, task in school.Conclusion: It is necessary to develop an online system in which the education system can detect problems locally, identify areas of development, and follow schools more concretely. The development of scales that will demonstrate the nature of the trainers 'work within the school will contribute to the teachers' unity in accountability.
Collections