The effects of explicit teaching of formulaic language on academic writing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kalıplaşmış dil ifadelerini doğrudan açıkça derste öğretmenin, üniversite öğrencilerinin bu ifadeleri kullanımlarına ve akademik yazılarının genel kalitesine, özellikle tartışma yazılarına olan etkisini incelemiştir. Katılımcılar, kontrol ve deney olarak gruplandırılan Yeditepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü 44 birinci sınıf 27 ikinci sınıf öğrencileridir. Öğretimden önce, öğrencilerin kalıplaşmış dil ifadelerini kullanımlarımı ve akademik yazma becerilerinin genel kalitesini belirleyebilmek için bir ön test uygulanmıştır. Daha sonra, 40 adet hedef kalıplaşmış dil ifadesi, tartışma yazıları için oluşturulan bir organizasyon şeması ve üç değişik tez cümlesi yapısı deney grubuna, iki hafta boyunca doğrudan açıkça derste öğretilmiştir. Öğretimden sonra ise kalıplaşmış dil ifadeleri kullanımında ve akademik yazma becerilerinin genel kalitesi üzerinde doğrudan açıkça derste öğretmenin bir etkisi olup olmadığını belirlemek için tüm öğrencilere bir son test, bir final testi ve bir gecikmeli son test verilmiştir.Betimleyici istatistikler, deney grubunun yazılarının genel kalite puanlarının öğretimden sonra arttığını göstermiş ve bu artış Wilcoxon Signed Rank test ile de istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin gecikmeli son test sonuçlarında bir düşüş gözlenmiş olmasına rağmen her testteki yazılarının genel kalitesine ilişkin ortalama puanları kontrol grubu öğrencilerininkinden daha yüksek çıkmış ve bu çıkarsamalı istatistik ile anlamlı bulunmuştur. Diğer bir yandan, kontrol grubu öğrencileri tarafından yazılan tartışma yazılarının genel kalitesine ilişkin puanlarda hemen bir değişiklik görülmemiş fakat daha sonra final testinde bir artış görülmüştür, ama yine de Friedman testi bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı ortaya çıkarmıştır. Mann-Whitney U test sonuçları ise deney ve kontrol grubu arasında hem kalıplaşmış dil ifadeleri sayısı hem de çeşidi açısından anlamlı fark olduğunu göstermiştir. Öğretimden sonra deney grubu öğrencileri kontrol grubu öğrencilerine kıyasla sayıca daha fazla ve daha çeşitli kalıplaşmış dil ifadeleri kullanmıştır. Buna ek olarak, kalıplaşmış dil ifadelerinin kullanım sıklığı ile yazıların genel kalite puanları arasında da pozitif bir korelasyon bulunmuştur. Tartışma yazıları için oluşturulan organizasyon şemasının doğrudan açıkça derste öğretilmesinin de yazıların organizasyonu üzerinde olumlu etkileri olmuştur. Tavsiye edilen şemayı kullanan öğrenci yüzdesi deney grubu için giderek artarken bu yüzde kontrol grubu için azalmıştır. Bunun yanı sıra, bulgular, her iki grup öğrencilerinin, tavsiye edilen şemanın bazı öğelerini kullanmadıklarını ve bu eksik öğelerin genellikle karşı görüş bildirme ile ilgili olduğunu da ortaya çıkarmıştır. Son olarak, tez cümlesi yazımı da doğrudan açıkça derste öğretimden etkilenmiştir. Ön testte, öğretilen tez cümleleri ile hiçbir benzerlik göstermeyen tez cümleleri yazan deney grubu öğrencilerinin oranı, öğretimden sonra, giderek azalmıştır.Bu bulgular ışığında, kalıplaşmış dil ifadelerini, doğrudan açıkça derste öğretimin öğrencilerin kalıplaşmış dil ifadelerini kullanmada farkındalıklarını artırdığı ve tartışmacı yazının genel kalitesini de geliştirdiği söylenebilir, fakat bu farkındalık, uzun vadede, öğrencilerin daha sonraki ürünlerinde kalıcı iyileşmeyi beraberinde getirmemiştir. Buna rağmen, bu çalışmada bahsedilen pedagojik yaklaşımların da yardımı ile doğrudan açıkça derste öğretim, öğrencilerin kalıplaşmış dil ifadelerini öğrenmelerinde ve yazılarını geliştirmelerinde faydalı olabilir ve muhtemel kısıtlamalar da dikkate alınarak gelecekteki çalışmaların odağı olmalıdır.Anahtar kelimeler: kalıplaşmış dil ifadeleri, doğrudan açıkça derste öğretim, akademik yazma becerileri, tartışmacı yazma The present study investigated the effects of the explicit teaching of formulaic language on the overall quality of academic writing, specifically argumentative writing of university students. Participants are 44 freshman and 27 sophomore students at the ELT Department of Yeditepe University which were grouped as the experimental and the control. Before the intervention, a pre-test was conducted to determine the use of formulaic language and the overall quality of the essays. Then, the experimental group was explicitly instructed on 40 target formulaic language items, an organisational template constructed for argumentative writing and three thesis statement structures for two weeks. After the intervention a post-test, a final test and a delayed post-test were given to all students in order to see whether the explicit instruction had any effect on the use of formulaic language that was taught and the overall quality of writing. The descriptive statistics indicated that the experimental group increased the overall quality scores of their writing after the intervention and this increase was found to be statistically significant through Wilcoxon signed rank test. Although a decrease was observed in the delayed post-test of the experimental group students, the mean scores of them in the overall quality of the essays were higher than those of the control group in each test, which was also found to be statistically significant by the inferential statistics. On the other hand, the overall quality scores of the control group obtained from the essays did not change immediately but increased later in the final test; however, the Friedman test revealed that this increase was not statistically significant. Mann-Whitney U test results also indicated that there was a statistically significant difference between the experimental and the control groups regarding both the type and the tokens of target formulaic language items used. After the intervention, experimental group students used greater number and more variety of formulaic language items in each test than their counterparts in the control group. Moreover, a positive correlation was found between the frequency of the formulaic language items used and the overall quality scores of the essays. The explicit teaching of organisational template constructed for argumentative writing had some positive effects on the organisation of the essays as well since the percentage of the students following the recommended templates gradually increased for the experimental group while it decreased for the control group. On the other hand, the results indicated that the students of both groups did not use some of the elements of the recommended template in their essays and mostly missed elements were mainly related to stating the opposing views. Lastly, the thesis statement writing was also affected by explicit teaching, as the percentage of the students at the pre-test who wrote a thesis statement not in compliance with any recommended structures gradually decreased at each test after intervention. In light of these findings, it could be stated that the explicit instruction of the target formulaic language items raised the awareness of the students about the use of formulaic language and improved the overall quality of the argumentative writing, but it did not lead to any consistent improvement on students' later production in the long term. However with the help of pedagogical approaches mentioned in this study explicit teaching might be helpful for the students to learn formulaic language and improve their writing and it should be the focus of further research considering the possible limitations.Key words: Formulaic language, explicit teaching, academic writing,argumentative writing
Collections