İlköğretim öğrencilerinin web tabanlı matematik materyallerini kullanmalarının akademik başarıya etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin web tabanlı matematik materyallerini kullanmalarının akademik başarıya etkisinin incelenmesidir. Çalışma 2016-2017 bahar döneminde yapılmıştır. Çalışmaya İstanbul ili, Ataşehir ilçesi, Özel Doğu Ataşehir Doğa İlkokulunda öğrenim gören dördüncü sınıf kademesindeki 32 öğrenci, görev yapan 2 sınıf öğretmeni katılarak gerçekleştirilmiştir. Bu kurumda bulunan bir sınıf deney grubu olarak, bir sınıf ise kontrol grup olarak oluşturulmuştur. Deney grubunun matematik derslerinde web tabanlı matematik materyalleri destekli bir öğretim planlanırken, kontrol grubuna ise web tabanlı matematik materyalleri desteksiz sadece geleneksel (öğretmen merkezli) bir öğretim programı planlanmıştır. Bu araştırmada yapılan eğitim süresi bahar döneminin başından sonuna kadar olan 16 haftalık bir süreyi kapsamıştır. Her iki gruba da hafta 5 saat olacak şekilde ve aynı günler içinde matematik eğitimi verilmiştir. Deney grubu matematik dersini sanal materyallerle destekli bir plana göre işlerken, kontrol grubu ise matematik derslerini sadece öğretmenlerinin anlatışlarına ve web tabanlı matematik materyalleri kullanılmadan işlenmiştir. Uygulamalar sınıf öğretmenleri tarafından yapılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan ön test ve son test olarak yapılan iki uygulama testi ile toplanmıştır.Araştırma, ön test ve son test kontrol ve deney gruplu olarak yarı deneysel model olarak yapılmıştır. Uygulama öncesi yapılan ön test sonuçlarına göre iki grup arasında matematik başarı ortalamaları arasında benzerlik olduğu tespit edilirken, yapılan son test sonuçlarına göre ise, deney grubunun matematik dersi başarısının, kontrol grubunun matematik dersi başarısına göre istatistiksel olarak olumlu bir anlamda daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrencilerin matematik derslerine olan ilgilisinin uygulama başladıktan sonra arttığı, derse olan motivasyonlarının yükseldiği, kontrol grubunda bulunan öğrencilerde ise derse olan ilgi ve motivasyonlarında bir değişiklik olmadığı gözlenmiştir.Bu araştırma sonucundaki bulgulara dayanarak, dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanacak olan web tabanlı materyal destekli matematik öğretimi yönteminin öğrenciler üzerinde matematik ders başarısını yükselttiği, öğrenilen bilgilerin kalıcılığını arttırdığı ve öğrencilerin matematik dersine karşı olumlu tutum gösterdikleri söylenebilir. The observation of the elementary schools web based materials effects on akademic success. The study was conducted in spring 2016-2017. 32 students from the 4th grade who are studying in İstanbul Primary School, Ataşehir District, Private Doğu Ataşehir Doğa Primary School participated in the study and 2 class teachers, who are responsible from these students. In school there was a group for experiment in class and a control group in class. In the experiment group, a teaching supported by virtual materials was planned in mathematics lessons, whereas in the control group only a traditional (teacher-centered) teaching program was planned without virtual material support. The duration of the training in this study covers a period of 16 weeks from the beginning to the end of spring. Both groups were given mathematics training for 5 hours a week in the same days. The experiment group processed the mathematics lesson according to a plan supported by the virtual materials whereas the control group processed the mathematics lessons only to the teachers' narratives and without the use of virtual mathematical materials. Trainings were made by class teachers. The data were collected by two test methods which were prepared by the researcher as pre-test and final-test.The research was conducted as a semi-experimental model with pre-test and final-test control and experiment groups. According to pre-test results, there was similarity between the mathematical achievement averages between the two groups. Whereas according to the final test results, it was found out that the success rate of the mathematics course of experiment group was higher than control group evaluated in statistical way.Moreover, it was observed that the students who were in the experimental group increased their interest in mathematics lessons after the start of the application and also the motivation of the class was increased, whereas the interest and the motivation of students in the control group was not changed.Based on the findings of this research, it can be said that the method of virtual mathematics teaching applied to the fourth year students increased the success of the mathematics course on the students, increased the permanence of the learned information and the students showed a positive attitude towards the mathematics lesson.
Collections