The effects of hypermedia annotation types and learning styles on mobile assisted vocabulary learning , recall and retention
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genel olarak eğitimde ve İngilizce'nin İkinci Yabancı dil olarak öğretim ve öğreniminde teknoloji kullanımı, eğitimciler ve akademisyenler arasında büyük bir popülerlik kazanmıştır. Bahsedilen bu yeni teknolojileri klasik sınıf ortamında benimseyen pek çok eğitim kurumu bulunmaktadır. Cep telefonları, tabletler, bilgisayarlar ve çok çeşitli bilgi teknolojileri bugünün yabancı dil öğrenme ortamlarında kullanılmaktadır. Öğrencilerin dil öğreniminde yeni bilgi edinme konusunda farklı öğrenme stillerine sahip oldukları ve bu farklı stilleri dikkate almadan öğretmenin etkinliği tartışılabilir olduğu yaygın bir inançtır. Dil öğreniminin pek çok bileşeni arasında, kelime öğrenimi çok ilgi görmektedir. Bu çalışma, hipermetin açıklayıcı ipucu türlerinin ve farklı öğrenme stillerinin Mobil Destekli Kelime Öğrenme üzerine etkileri üzerine yoğunlaşmıştır. İlk olarak, bir hipermetin okuma metninde farklı öğrenme stilleri dikkat edilerek İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin hypermetin açıklayıcı ipucu tercihlerini incelenmiştir. İkinci olarak ise açıklayıcı ipucu kullanımı ile mobil destekli kelime öğrenimi ve hatırlama arasındaki ilişkiyi araştırmıştır. Çalışma grubunu bir devlet lisesindeki beş adet onuncu sınıf oluşturmaktadır. İki sınıf rastgele olarak Vocastyle Multimedya Kelime Öğrenim Uygulamasını kullanan deney grubu (n=49) olarak, iki sınıf kağıt üzerinde sunulan açıklayıcı ipuçlarını kullanan kontrol grubu (n=48) olarak, geride kalan son sınıf ise hiç açıklayıcı ipucu kullanmayan saf kontrol grubu (n=25) olarak seçilmiştir. Çalışmanın verileri; (a) Araştırmacı tarafından geliştirilen multimedia yazılımından elde edilen log dosyaları; (b) Algısal Öğrenme Biçimleri Tercihi Ölçeği (Reid, 1984); (c) görüşmeler; (d) araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testinin uygulandığı öntest, sontest ve ertelenmiş sontest ile toplanmıştır. Nicel veriler betimleyici istatistikler, Kay-Kare, MANOVA, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların sırasıyla video, grafik, ses ve metin açıklayıcı ipuçlarını tercih ettiklerini ortaya koymuştur. Metin ve ses ipuçları daha çok işitsel öğreniciler tarafından tercih edilirken, grafik ve video ipuçlarını tercih edenlerin sayısı görsel öğreniciler arasında daha fazladır. Görsel ve işitsel öğreniciler arasında, açıklayıcı ipuçlarını kullanma açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. MANOVA analizi sonuçlarına göre her üç gruptaki öğrencilerin fark ortalamaları arasında anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Bu durum Vocastyle Uygulaması'nın katılımcıların kelime öğrenimi ve hatırlanması üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktadır. MANOVA analizi sonuçlarına göre multimedya açıklayıcı ipuçlarını kullanan öğrencilerin kelimeleri, kağıt üzerinde sunulan ipuçlarıyla öğrenenlere ve hiç ipucu kullanmadan öğrenenlere göre daha iyi öğrendiğini ve hatırladığını ortaya koymuştur. Araştırmanın sınırlılıkları tartışılmış, pedagojik öneriler ile ileriki araştırmalar için öneriler sunulmuştur. The use of technology in education in general and on ESL teaching and learning has gained great popularity among educators and scholars as there are many educational institutions adopting these new technologies in the conventional classroom environment. Mobile phones, tablets, computers and many diverse forms of information technologies are in use in today's foreign language learning environments. It is a widespread belief that learners have different styles in getting new information in language learning and the effectiveness of teaching without taking into account of these different styles is questionable. Among many components of language learning, vocabulary attracted much attention in language learning and teaching. This study concentrated on the effects of hypermedia annotation types and different learning styles on Mobile Assisted Vocabulary Learning. It first examined hypermedia annotation preferences of EFL learners with specific reference to different learning styles during a hypermedia reading text. Second it explored the relationship between annotation use and mobile assisted vocabulary learning and retention. Participants of the study were five tenth grade classes of a state high school. Two classes were chosen randomly as experimental group (n=49) which received Vocastyle Multimedia Vocabulary Learning Application, two classes were assigned as control group (n=48) which received paper-based annotation and the last class was assigned as pure control group (n=25) which received no annotation. Data for this study were obtained from (a) Log files which were driven from multimedia software (developed by the researcher), (b) Perceptual Learning Style Preference Questionnaire (Reid,J.,1984), (c) pretest, posttest and delayed vocabulary tests (developed by the researcher). Quantitative data analyses were done via descriptive statistics, chi-square, Manova and Kruskal-Wallis and Mann Whitney-U. The results indicated that participants preferred video, graphic, audio and text annotations respectively. While text and audio annotations were preferred mostly by auditory learners, the number of preference for graphic and video annotations is higher among visual learners. Significant difference was found between auditory learners and visual learners in terms of accessing annotation types. According to the MANOVA analysis, there were significant differences between mean difference scores of students in each group, revealing the effect of Vocastyle Application in both vocabulary recall and retention levels of participants. These results implied that learners who used multimedia annotations recalled and retained better than the learners who used paper based annotations and who received no treatment at all. Limitations of the study were discussed and pedagogical implications with suggestions for further research were given.
Collections