Impact of flipped classroom model on EFL learners` grammar achievement: Not only inversion, but also integration
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ters-yüz sınıf (TYS) metodu son zamanlarda, özellikle yüksek öğretimde, sınıfta geçirilen zamanın, basitçe pasif öğretim yapılan bölümlerini ev ödevleri ile yer değiştirerek daha etkin bir şekilde kullanılmasının mümkün olduğu fikriyle popülarite kazanmıştır. Buna göre, bu çalışma TYS metodunun EFL öğrencilerine gramer öğretmede geleneksel metottan daha etkili olup olmadığını araştırmayı hedeflemektedir. Kocaeli Türkiye'deki bir meslek yüksekokulunda, ikinci sınıfta, A2 seviyesinde İngilizce dersleri alan iki ayrı sınıfın tüm öğrencileri ile (Toplam sayı 39) deneysel bir araştırma yapılmıştır. Son-testin sonuçları deney grubunun daha yüksek puanlara ulaştığını gösteriyor. Buna ek olarak, SPSS bağımsız örneklemler t-testi de bu farkın istatistiksel olarak önemli olduğunu belirtmektedir. Diğer taraftan, bu iyileşmenin altında yatan sebepleri öğretim metoduna bağlasak bile ki, TYS algı anketi ve görüşmeler de bunu destekliyor, her iki grubun katılımcıları da, hangi metodun kullanıldığına bakılmaksızın, dil bilgisi öğrenmeye karşı istatistiksel olarak önemli oranda olumlu algı geliştirdi. Bu bağlamda, bu sonucun oldukça düşük ve basit olan ders seviyesiyle ilişkili olduğu düşünülmektedir. Özetle, bu çalışma literatüre TYS metodolojisi için farklı açıdan bulgular sağlamaktadır.Anahtar kelimeler: ters-yüz sınıf (TYS), öğrenme yönetim sistemi, bir yabancı dil olarak İngilizce Flipped classroom (FC) method has gained popularity, specifically in higher education, in recent years with the idea that it is possible to use the time spent in classrooms more effectively by simply flipping the passive lecturing parts with the homework exercises. Accordingly, the present study aims to investigate whether using FC method is more effective than the non-flipped method in teaching grammar to English as a Foreign Language (EFL) learners.An experimental research was conducted with the participants of two intact classes having A2 level English courses at the second grade (N=39 in total) in a vocational school in Kocaeli, Turkey. Results from the post-test indicated that the experimental group achieved higher scores than the non-flipped group did. Additionally, independent samples t-test analysis in SPSS revealed that the difference between two groups was statistically significant. On the other hand, even if the factors that lie beneath this improvement are likely to be attributed to the teaching method, which is also supported by the answers given to the FC perception survey and interview, participants in both groups developed statistically significant positive attitudes towards learning grammar regardless of the method used. In that sense, this result was considered to be related to the level of the course, which was quite low and simple.In sum, the present study provides additional findings to the literature for FC methodology from a different perspective.Keywords: flipped classroom, learning management system, English as a foreign language
Collections