Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbulak, Dilara
dc.contributor.authorBayraktaroğlu, Arda
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:22Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339628
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İstanbul Şehir Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'ndaki İngilizce okutmanlarının okutman değerlendirme süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında Patton'un Yararlanma Odaklı Değerlendirme Modeli (1997) kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 akademik yılında İstanbul Şehir Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı'nda çalışan 52 İngilizce okutmanı oluşturmaktadır. Veriler anket ve mülakatları içeren karma yöntem yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları, okutman görüşlerine göre okutman değerlendirme sürecinin öğretmen mesleki gelişimi ve okul gelişimi üzerinde olumlu bir etkisi bulunduğunu göstermiştir. Çalışmada elde edilen bulgular, okutman değerlendirmesinin daha yararlı olabilmesi için sınıf gözlemi sürecinde geliştirmeler yapılması, okutman değerlendirme süreci özet sonuçlarının gözden geçirilmesi ve öğretmen mesleki gelişimine daha fazla zaman ayrılması gerektiğini ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to identify English instructors' beliefs about the instructor evaluation process at Istanbul Şehir University English Preparatory School. Patton's Utilization-Focused Evaluation Model (1997) was used as the framework of this study. 52 English instructors working at Istanbul Şehir University English Preparatory Program in the 2015-2016 academic year participated in this study. The data were gathered through a mixed-method design, including a questionnaire and interviews. The results revealed that the instructor evaluation process has a positive effect on teacher professional development and school improvement according to instructors' beliefs. The findings of the study indicated that in order to make the instructor evaluation more useful, improvements should be made to classroom observation procedures, summative outcomes of the instructor evaluation should be reviewed, and more time should be allocated for teacher professional development.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study: English instructors` beliefs about the instructor evaluation process at an English preparatory school
dc.title.alternativeÖrnek durum incelemesi: İngilizce okutmanlarının üniversite hazırlık okulunda okutman değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmTeacher evaluation
dc.identifier.yokid10192539
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511876
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess