İlkokul öğretmenlerinin yönetimle karşılaştığı statü ve davranışa dayalı iletişim problemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilkokul öğretmenlerin yönetimle karşılaştığı statü ve davranışa dayalı iletişim problemlerini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Öğretmen görüşlerinin cinsiyet, medeni durum, yaş, hizmet süresi, şu anda çalıştığı kurumdaki hizmet süresi, eğitim durumu, branşı ve çocuk sahibi olup olmama durumu göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği belirlenecektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul'un Maltepe İlçesinde bulunan devlet ilkokullarında yapılmıştır. Anket toplam 290 öğretmene uygulanmış olup 250 öğretmene ulaşılmıştır ve örneklem 250 ilkokul öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada anketi üç kısımdan oluşmuştur. Birinci kısımda kişisel bilgi formunda sekiz soru, ikinci bölümde davranışa ve statüye ile ilgili iki alt boyuttan oluşmaktadır. Birinci boyutta 14 madde, ikinci boyutta da 11 madde yer almaktadır.Araştırma verilerini elde etmek için SPSS 21.0 programı kullanılarak analizler yapılmıştır. Anketin güvenirlik analizi (Cronbach's Alpha) hesaplandığında Alfa= ,957 bulunmuştur. Anketin yüksek güvenirlikte olduğu görülmektedir. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız değişkenler için frekans (N) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Bağımsız ortalamalar arasındaki farkı belirlemek için `t testi`, ikiden çok bağımsız ortalamaların farkının belirlenmesi için de `ANOVA testi` kullanılmıştır.Araştırma bulgularından sonra elde edilen bazı sonuçlar şunlardır: İlkokul öğretmenleri, yöneticilerle davranışa dayalı iletişim problemi yaşamamaktadırlar. İlkokul öğretmenlerinin, yöneticilerle statü kaynaklı kısmen düzeyde iletişim problemi yaşamaktadırlar.İlkokul öğretmenlerinin yönetimle karşılaştıkları iletişim problemleri, yaş değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermektedir. Yaşı 20-29 arası olan ilkokul öğretmenlerinin daha olumlu yanıtlar verdiği belirlenmiştir.İlkokul öğretmenlerinin yönetimle karşılaştıkları iletişim problemleri, çalıştığı kurumdaki hizmet yılı değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermektedir.İlkokul öğretmenlerinin yönetimle karşılaştıkları iletişim problemleri, eğitim durumu değişkeni açısından anlamlı bir farklılık göstermektedir. In this study, it is aimed to determine the communication problems based on the status and behavior of primary school teachers. It will be determined whether there is a significant difference between teachers' opinions according to gender, marital status, age, duration of service, duration of service at the institution they work for, education level, branch and whether or not they have children. Screening model was used in the study. The research was carried out in the primary schools of Maltepe district of Istanbul in 2017-2018 academic year. There are 250 primary school teachers in the sample. The survey consisted of three parts. The first part consists of eight questions in the form of personal information and the second part consists of two sub-dimensions related to behavior and status. There are 14 items in the first dimension and 11 items in the second dimension.To obtain the research data, analyzes were made by using SPSS 21.0 program. When the reliability analysis of the questionnaire (Cronbach's Alpha) was calculated, Alpha = 957. It is seen that the questionnaire has high reliability. Frequency (N) and percentage (%) values were calculated for independent variables. The independent t test. Was used to determine the difference between the independent means and the ANOVA test alar was used to determine the difference between the two independent means.Some of the results obtained after the findings of the research are as follows: Primary school teachers do not have any communication problem based on behavior. Primary school teachers have partial communication problems with managers.The communication problems faced by the primary school teachers show a significant difference in terms of the age variable. It was determined that primary school teachers who were between 20-29 years old gave more positive answers.The communication problems faced by the primary school teachers in terms of the service year variable in the institution they work in show a significant difference.The communication problems faced by the primary school teachers have a significant difference in terms of educational status.
Collections