University preparatory school students` awareness about grammar and pragmatics
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Edimbilimsel farkındalık, tıpkı dilbilgisi farkındalığı gibi dil öğreniminde iletişimsel yeterliliğin en önemli unsurlarından biridir. Söz edinimleri de doğal konuşmalarda kullanılma eğiliminde oldukları için edimsel farkındalığın önemli parçaları arasında yer alırlar. Bu çalışma İngilizce eğitim veren bir üniversitenin farklı bölümlerinde eğitim görecek olan ve daha önce derslerde edimbilimsel farkındalık hakkında öğretimleri olmayan 50 ileri seviye İngilizce hazırlık öğrencisinin edimbilimsel ve dilbilgisi farkındalık seviyesini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada veriler ilk olarak 20 yazılı akademik ve akademik olmayan söz edinimleri temelli senaryolar içeren bir Söylem Tamamlama Testi (STT) ile toplanmıştır. Bu testin amacı katlımcıların dilbilgisi ve edimsel problemler içeren senaryolardaki sorunları bulup bulamadıklarını ölçmektir. Öğrencilerin Söylem Tamamlama Testi'nde verdikleri cevapları temel alarak dört farklı grup ile edimsel ve dilbigisi farkındalığına yaklaşımlarını anlamak amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Katılımcıların dilbilgisi ve edimsel farkındalık seviyelerini ve bunun sebeplerini anlamak amacıyla bu çalışma için hem nitel hem de nicel veriler kodlanmıştır. Söylem Tamamlama Testi'nin sonuçları katılımcıların, daha önce bu konuda belirgin yönergeler almamış olmalarına rağmen, edimsel farkındalık seviyelerinin dilbilgisi farkındalık seviyelerine kıyasla daha yüksek olduğunu göstermiştir. Odak grup görüşmelerinin analizleri de bu sonucun altında yatan sebebin katılımcıların dilbilgisi yeterliliğine karşı olan tutumları olduğunu önermiştir. Katılımcılar dilbilgisi yeterliliğinin yabancı dil öğreniminin en vazgeçilmez parçası olmadığını düşünmektedirler. Bu sebeple dilbilgisi farkındalık seviyeleri edimsel farkındalık seviyelerinden daha düşüktür.Key words: Edimbilim, Edimbilimsel Farkındalık, Dilbilgisi Farkındalığı Söz edimleri Pragmatic awareness is one of the most significant elements of foreign language learning as well as the grammatical awareness. Since speech acts tend to occur in natural conversations, they are essential parts of foreign language ability. This study aims to investigate the pragmatic and grammatical awareness level of 50 high intermediate preparatory school students from different departments in an English medium university who have not received any formal pragmatic instructions before. The data were collected through a Discourse Completion Task (DCT) including 20 written academic and non-academic scenarios consisting of speech acts which aims to demonstrate whether preparatory school students are able to determine the pragmatic and grammatical failures. Based on participants' answers in Discourse Completion Task, four focus groups were formed to understand their perception on the grammatical and pragmatic awareness.Both qualitative and quantitative data were coded to compare the participants' awareness level and to investigate the underlying reasons. The results of the DCT analysis displayed that participants' pragmatic awareness level is higher than their grammatical awareness level even though they have not received any explicit instructions on pragmatic competence. The analysis of the focus group interviews suggested that the underlying reason behind this result is participants' attitudes towards grammatical knowledge. They do not think grammatical knowledge is the most indispensible part of foreign language competence. Thus, their awareness level in grammatical knowledge is lower compared to pragmatic awareness.Key words: Pragmatics, Pragmatic awareness, Grammatical awareness, Speech acts
Collections