Examination of the relationship between frequency of social media use and academic procrastination behaviour of eighth grade students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknolojik araçların kullanımı günden güne artarken kullanım yaşı oldukça alt yaşlara düşmüştür. Ergenlik döneminde kişiler ebeveynlerinden uzaklaşıp kimlik arayışı içine girerler ve arkadaşları ile daha çok vakit geçirmeye başlarlar. Ergenlik döneminde bireyin çevresinde ve iç dünyasında birçok değişiklik yaşanmaktadır. Ergenlikte karşılaşılan çoğu olay ya da problemler, ergenin o zamana kadar ilk defa karşılaştığı durum olabilmektedir. Ergen karşılaştığı yeni sorunlarla başa çıkma stratejileri geliştiremediğinde erteleme davranışı sergilemektedir. Erteleme davranışı kişinin zorlandığı işler olabileceği gibi, diğer işleri de ertelemesidir. Akademik erteleme okul hayatı boyunca sıkça karşılaşılan problemlerden biridir. Bu araştırmanın amacı Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinde sosyal medya kullanım sıklığı yanında, akademik erteleme davranışı ve bunlar arasında bulunan ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenin için İstanbul'da bulunan özel kurslarda eğitim alan 8. Sınıf düzeyindeki öğrenciler meydana getirmektedir. Örnekleme tekniği olarak kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiştir. Yapılan çalışma 2018 ve 2019 yılları arasında bulunan öğretim dönemi içinde, İstanbul ili Başakşehir ilçesindeki, Açı Özel Öğretim Kurumu devam eden 348 8. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak sosyal medya tutum ölçeği ve akademik erteleme ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sosyal medya tutum düzeyleri orta düzeyde olup sosyal izolasyon düzeylerinin yüksek olduğu, kız öğrencilerin paylaşım ihtiyaçlarının erkek öğrencilere göre daha fazla olduğu, bunun yanı sıra annelerinin lise düzeyinde eğitim seviyesine sahip olan çocukların daha düşük düzeyde sosyal izolasyon hissettikleri, baba eğitim durumu değişkeninin sosyal medyanın toplam ölçeğinde ve alt boyutlarındaki puanları farklılaştıran bir değişken olmadığı, günlük 1 saatten az internet kullanan öğrencilerin sosyal medyanın öğretmenle ilişkisi biçimindeki tutumlarının daha fazla olduğu, öğrencilerin akademik erteleme davranışlarının cinsiyete göre benzer olduğu, internet kullanım süreleri yüksek olan öğrencilerin akademik erteleme davranışlarının da yüksek olduğu, öncelikli vakit geçirme etkinliği internet olan öğrencilerin akademik erteleme derinin daha yüksek olduğu, sosyal medyaya yönelik bilgileri daha fazla olan öğrenciler daha fazla akademik erteleme davranışı sahip oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Bağımlılığı, Akademik Erteleme, Sosyal Medya Kullanımı Nowadays, the age people start using social media gradually decreases with increased frequency of use. Throughout adolescence, people get away from their parents and go in search of identity and spend more time with their friends. During puberty, many changes are experienced in the environment of the individual and their inner world. Most cases or problems encountered in adolescence may be the first time one has ever encountered. Adolescents behave proactively when they cannot develop new coping strategies. Procrastination emerges due to the tedious and challenging work. Academic Procrastination is one of the most prevalent problems of school life. The primary objective of this academic paper is to investigate the frequency of social media use and whether or how it impacts academic procrastination in 8th-grade students. The study universe consists of 8th-grade students attending a private institution in Istanbul. The sampling method is easily accessible. The research was conducted with 348 8th-grade students who were attending AÇI Özel Eğitim Kurumu (Private Education Institution) in Basaksehir, Istanbul in the 2018-2019 academic year. As data collection tools, social media involvement scale in addition to academic procrastination scale were utilized. With reference to the conclusions, it was discovered that social media involvement levels of the students were medium level and social isolation levels were high; females' share was higher than males; students with high school education level had lower social isolation; and there are not any identifiable discrepancies in the scores in dimensions. Students whose web usage was less than an hour appear to have higher attitudes toward social media with their teachers. Students' academic procrastination behavior are similar to those of students. Students who have more information about social media have more academic procrastination behavior.Keywords: Social Media Involvement, Academic Procrastination, Social Media Usage
Collections