Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi (Sultanbeyli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları okul, sınıftaki öğrenci sayısı, sınıf düzeyi) açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemek için yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde yapılmıştır. Çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim döneminde İstanbul ili Sultanbeyli ilçesinde toplam 18 ilkokulda mesleğini sürdüren 264 sınıf öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmada veriler `Sınıf Yönetimi Öğretmen Anketi` ile toplanmıştır. `Sınıf Yönetimi Öğretmen Anketi`, 6 alt boyutlu olup toplam 46 ifade yer almaktadır. Ölçek `Her Zaman` ile `Hiçbir Zaman` arasında yanıtlanan 5'li likert derecelendirmeye sahiptir. Ölçekte demografik değişkenlerin yüzde ve frekansları çıkarılmıştır. Bunun dışında verilerin analizinde grup normal dağılım gösterdiği için bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Varyans analizi sonucu anlamlı farklılığın elde edildiğinde oluşan farkın hangi gruplar içinde bulunduğunu saptamak amacıyla LSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Toplanan veriler bilgisayar ortamında SPSS programıyla istatistiksel teknikler kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre sınıf yönetimi becerilerinin cinsiyete göre `Sınıf Yönetimi Becerileri Toplam Puanı`, `Öğretme-Öğrenme Süreci`, `Zaman Yönetimi` ve `İletişim` alt boyutlarında kadın öğretmenlerin lehine anlamlı bir farkın olduğu saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin mesleki kıdemlerine göre `Motivasyon` alt boyutunda 21 yıl ve üzerinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri lehine anlamlı bir farklılığın olduğu saptanmıştır. Sınıf mevcuduna göre `Fiziksel Düzen` alt boyutunda sınıf mevcudu 20 den az olanlar lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır. En son mezun olunan okul ve sınıf düzeyi değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur.Anahtar Kelimeler: İlkokul, sınıf öğretmeni, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi becerileri The aim of this study was to determine whether the classroom management skills of primary school teachers showed a significant difference according to some variables (such as, gender, years of experience in teaching, last graduated school, class size and grade level). Descriptive research design was conducted. The participants of the study were 264 primary school teachers working in 18 primary schools in Sultanbeyli district of Istanbul province in 2018-2019 academic year. The data were collected by the help of `Classroom Management Questionnaire for Teachers`. The Questionnaire is a 5-point likert scale varying from never to always and composed of 6 sub-dimensions and 46 items. The percentages and frequencies related to demographic variables were calculated. In addition, independent samples t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used for the data analysis. For ANOVA, LSD multiple comparison test was applied to determine the difference between groups. The significance level was taken as 0,05. The data obtained were analyzed and interpreted by using SPSS. According to results, a significant difference was found in favor of female teachers in `Classroom Management Skills` and in the sub-dimensions of `Teaching-Learning Process`, `Time Management` and `Communication`. In addition, primary school teachers who have been working for 21 years or more had a significantly higher Motivation score than less experienced ones. According to the class size, there was a significant difference in `Physical Organization` sub-dimension in favor of those with less than 20 students. Lastly, there was no statistically significant difference in terms of recently graduated school and grade level.Keywords: Primary school, Primary school teacher, classroom management, classroom management skills
Collections