Tarsus ayrımı Mersin otoyolu güzergahında oluşan şev stabilite probleminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada Tarsus ayrımı- Mersin otoyolunun km 15+900-16+100 arasındakuzey sevinde meydana gelen heyelanının, olus sebeplerini arastırmak için statik vedinamik parametrelerin etkisi incelenmistir.Bu parametrelerin etkisi, kayma öncesi, sıyırma kazısı ve iyilestirme çalısmasıyapıldıktan sonraki durumlar için basitlestirilmis Janbu yöntemiyle sev stabilitesianalizleri yapılarak arastırılmıstır.Analiz için gerekli olan kayma mukavemeti parametreleri, geriye dönükanalizler yapılarak belirlenmis ve deneysel olarak bulunan parametrelerlekarsılastırılması yapılmıstır.Degerlendirmede referans olarak seçilen bir kesitte sev stabilitesi, su parametresive sismik yüklerle birlikte degerlendirilerek sevin kaymadan önceki durumu, sıyırmakazısı sonrası durum ve iyilestirme yapıldıktan sonraki durumları için ayrı ayrı statik vedinamik parametrelerin etkisi incelenmistir. Kaymadan önceki durum için sadece statikkuru durumda sevin duraylı kalabildigi, iyilestirme sonrası analizlerde ise depremolması durumunda sevin duraylılıgını kaybedecegini belirlenmistir.Bu çalısmalar sonucunda, sevlerin stabilitesinin arastırılması ve tasarımında,jeolojik ve hidrojeolojik kosullar ve malzemenin mekanik özelliklerinin en önemliunsurlar oldugu tespit edilmistir.Anahtar Kelimeler: Sev stabilite analizi, Heyelan, Mersin-Tarsus otoyolu, Geri analiz In this study, by using the static and dynamic parameters affects on the landslidewhich is between km 15+900-16+100 of Mersin-Tarsus motorway, has beeninvestigated to find the reasons of sliding.The effects of these parameters has been researched before sliding, afterexcavation and improving conditions by using the Janbu?s modified slope stabilityanalysis method.The back analysis method has been used to find the shear strength parameters forslope stability analysis and these parameters compared with the experiment results.In the evaluation, the effect of the static and dynamic parameters for state of theslope before sliding, after excavation and improving states has been investigated for aselected reference cross-section by determining the slope stability with water parameterand seismic loading, separately. It has been determined that for the situation beforesliding, slope has stayed stable only for a static dry state whereas in the analysis after theimproving it has lost its stability in the case of earthquake.As a result of this study has been determined that geological and hydrologicalconditions and mechanics properties of material are the most important components atinvestigation and project of slope stability;.Key Words: Slope stability analysis, Landslide, Mersin-Tarsus motorway, Back analysis
Collections