Özgün içten yanmalı bir döngüsel motorun soğutulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Özgün içten yanmalı bir döngüsel motorun soğutulması` konulu bu tez kapsamında, yeni bir içten yanmalı döngüsel motorun termodinamik analizi hakkında teorik bir çalışma yapılmıştır. Döngüsel motorların tarihinden, avantaj ve dezavantajlarından bahsedilmiştir. Yanmış ve yanmamış yakıt hava karışımının özellikleri, yanma anındaki en yüksek basınç ve sıcaklık değerleri teorik olarak hesaplanmıştır. Eş değer pistonlu motor ile tez motoru termodinamik sonuçlar bakımından karşılaştırılmıştır. Tez motoru için öngörülen olumlu özellikler bu şekilde ispatlanmıştır. Ayrıca, özgün döngüsel motorun soğutulması için, sistemden çekilmesi gereken ısı üzerine çalışılmıştır. Son olarak; sonuçlar üzerinden genel yorumlar yapılmıştır. Within this thesis themed `cooling of a novel rotary internal combustion engine`, a theoretical study was done about thermodynamic analysis of a new internal combustion rotary engine. History of the rotary engines, their advantages and disadvantages were mentioned. Properties of burned and unburned fual-air mixture, the highest pressure and temperature values of the combustion moment were theoreticaly calculated. Equivalent SI engine and engine of the thesis were compared with respect to their thermodynamic results. Predictions for the engine of the thesis were proved by this way. Also, it was studied on the heat needed to be taken out from the system to cool the novel rotary engine. Finally, some remarks were made generally over the results.
Collections