Ders kitaplarındaki grafik gereçlerin eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar ` Eğitim Tek nolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadır? ` sorusuna yanıt aranmak üze re yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, ilkokullarda kullanılan ders kitapları, örneklemini ise tek kitap olarak Önerilen, bütün okullarda kullanıl* makta olan ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisi, sosyal bil giler ders kitapları oluşturmuştur. Araştırma bu kitaplar ile, bu ki taplarda yer alan resim ve fotğrafların eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesiyle sınırlıdır. Ders kitaplarındaki resim ve fotoğrafların eğitim teknolojisi ilkelerine uygunluk durumunu belirlemek amacıyla, yapılan kaynak tara ması ve ilgili öğretim üyelerinin görüşleriyle biçimlendirilen bir değerlendirme ölçeği geliştirilmiştir. Üç bölümden oluşan değerlendir me ölçeğinde on ölçüt bulunmaktadır. Değerlendirme ölçeğinin bağımsız değişken, ders kitaplarındaki resim ve fotoğrafların bağımlı değişken olarak belirlendiği araştırma da, ders kitaplarındaki resim ve fotoğraflar geliştirilen değerlendir me ölçeğindeki ölçütlere göro araştırmacı tarafından değerlenâirilmiş- tir. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler, frekans ve yüzde lik hesabı ile sınanmış t ir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı sonuçlar ise şunlardır: 1) İlkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar eğitim teknoloji»! ilkele rine, genelde, uygun biçimde hazırlanmıştır. 2) İlkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisi kitaplarındaki resim ve fotoğraflar, sosyal bilgiler kitaplarındaki resim ve fotoğraf lardan daha niteliklidir
Collections