Show simple item record

dc.contributor.advisorHızal, Alişan
dc.contributor.authorSivrikaya, Aynur
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:36Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:36Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333850
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar ` Eğitim Tek nolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadır? ` sorusuna yanıt aranmak üze re yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, ilkokullarda kullanılan ders kitapları, örneklemini ise tek kitap olarak Önerilen, bütün okullarda kullanıl* makta olan ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisi, sosyal bil giler ders kitapları oluşturmuştur. Araştırma bu kitaplar ile, bu ki taplarda yer alan resim ve fotğrafların eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesiyle sınırlıdır. Ders kitaplarındaki resim ve fotoğrafların eğitim teknolojisi ilkelerine uygunluk durumunu belirlemek amacıyla, yapılan kaynak tara ması ve ilgili öğretim üyelerinin görüşleriyle biçimlendirilen bir değerlendirme ölçeği geliştirilmiştir. Üç bölümden oluşan değerlendir me ölçeğinde on ölçüt bulunmaktadır. Değerlendirme ölçeğinin bağımsız değişken, ders kitaplarındaki resim ve fotoğrafların bağımlı değişken olarak belirlendiği araştırma da, ders kitaplarındaki resim ve fotoğraflar geliştirilen değerlendir me ölçeğindeki ölçütlere göro araştırmacı tarafından değerlenâirilmiş- tir. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler, frekans ve yüzde lik hesabı ile sınanmış t ir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı sonuçlar ise şunlardır: 1) İlkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar eğitim teknoloji»! ilkele rine, genelde, uygun biçimde hazırlanmıştır. 2) İlkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisi kitaplarındaki resim ve fotoğraflar, sosyal bilgiler kitaplarındaki resim ve fotoğraf lardan daha niteliklidir
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDers kitaplarındaki grafik gereçlerin eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid8882
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8882
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess