Basın ilanlarının grafik tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi: 1959-2009 yılları arasında Milliyet gazetesinde yayınlanan arçelik beyaz eşya basın ilanlarına yönelik bir içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de son 50 yılda `reklam tasarımı' alanında yaşanan gelişime ve değişime odaklanan bu çalışmada, Milliyet Gazetesi'nde 1959-2009 yılları arasında yayınlanan Arçelik markasının beyaz eşya kategorisine ait tüm basın ilanları, grafik tasarım kriterleri göz önüne alınarak içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.İçerik analizi ile elde edilen verilerin yorumlanması, 50 yıllık süreçte Türkiye'de grafik tasarım kavramının, reklam tasarımı kavramı ile olan önemli bağlantısının anlaşılmasına ve bu süreçte Türkiye'de yaşanan değişim ve gelişime ışık tutması öngörülmektedir. Focusing on development and change in `advertisement design? for the last 50 years in Turkey; this study examines Arcelik brand?s newspaper ads about home appliances which were published between 1959-2009 in Milliyet newspaper, according to graphic design criteria and by using content analysis.With this study it?s aimed that the interpretation of the data coming from content analysis can help for understanding the important relationship between the concepts of graphic design and advertisement design and can set a light to development and change in Turkey during this 50 years period.
Collections