Show simple item record

dc.contributor.advisorSuher, Hasan Kemal
dc.contributor.authorErcanpolat, Tanzer
dc.date.accessioned2020-12-28T14:14:08Z
dc.date.available2020-12-28T14:14:08Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331463
dc.description.abstractTürkiye'de son 50 yılda `reklam tasarımı' alanında yaşanan gelişime ve değişime odaklanan bu çalışmada, Milliyet Gazetesi'nde 1959-2009 yılları arasında yayınlanan Arçelik markasının beyaz eşya kategorisine ait tüm basın ilanları, grafik tasarım kriterleri göz önüne alınarak içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.İçerik analizi ile elde edilen verilerin yorumlanması, 50 yıllık süreçte Türkiye'de grafik tasarım kavramının, reklam tasarımı kavramı ile olan önemli bağlantısının anlaşılmasına ve bu süreçte Türkiye'de yaşanan değişim ve gelişime ışık tutması öngörülmektedir.
dc.description.abstractFocusing on development and change in `advertisement design? for the last 50 years in Turkey; this study examines Arcelik brand?s newspaper ads about home appliances which were published between 1959-2009 in Milliyet newspaper, according to graphic design criteria and by using content analysis.With this study it?s aimed that the interpretation of the data coming from content analysis can help for understanding the important relationship between the concepts of graphic design and advertisement design and can set a light to development and change in Turkey during this 50 years period.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleBasın ilanlarının grafik tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi: 1959-2009 yılları arasında Milliyet gazetesinde yayınlanan arçelik beyaz eşya basın ilanlarına yönelik bir içerik analizi
dc.title.alternativeAssessment of print ads of according to graphic design criteria: A content analysis of print ads of arçelik home appliances published between 1959-2009 in Milliyet newspaper
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmPress advertisement
dc.subject.ytmGraphic design
dc.identifier.yokid384195
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263176
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineReklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess