Dijital dönüşümde öğretim elemanlarının yetiştirilmesi ve geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılda dijital teknolojilerdeki gelişmeler her alanda olduğu gibi yükseköğretim alanında da kurumlara misyonlarını daha etkili şekilde yerine getirmeleri için önemli fırsatlar sunmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının bu fırsatlardan yararlanabilmeleri ancak bütünsel bir dijital dönüşümle mümkündür. Bu tez çalışmasında eğitim sisteminin temel aktörlerinden olan öğretim elemanlarının eğitimde dijital dönüşüme ilişkin yeterliliklerini arttıracak bir mesleki gelişim ve yetiştirme modeli geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çok aşamalı karma yöntemle desenlenen araştırmanın ilk aşamasında öğretim elemanlarının dijital dönüşüme yönelik mesleki gelişim ihtiyaçları araştırılmış, öncelikli ihtiyaçların dijital teknolojilerin eğitimde kullanımı ve dijital içerik üretimi olduğu belirlenmiştir. Bu tespitler doğrultusunda ikinci aşamada bir Hibrid KAÇED tasarlanarak uygulanmış, bunun belirlenen ihtiyacı kısmen karşıladığı, Türkiye bağlamında Geleneksel KAÇED olarak tasarlanacak bir eğitimin daha uygun olacağı görülmüştür. Anket, görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen bulgular tasarlanan eğitimin öğretim elemanlarının konuya ilişkin farkındalıklarını arttırdığına işaret etmektedir. Ancak, öğretim elemanları eğitim süresince edindiklerini hayata geçirebilmek için bilim alanlarına özgü uygulamalarla desteklenen ileri eğitimlere de ihtiyaç duymaktadırlar. Sistem yaklaşımı, yetişkin eğitimi kuramı ve dönüştürücü öğrenme kuramı bağlamında sentezlenen sonuçlara göre, öngörülen dönüşümün gerçekleşebilmesi için ulusal politikalarla şekillenen, kurumsal stratejilerle desteklenen, ödül-teşvik, destek hizmetleri, eğitimler ve değerlendirme süreçlerini içeren geniş kapsamlı bir girişim başlatılarak sürdürülebilir kılınmalıdır.Anahtar Sözcükler: Dijital Dönüşüm, Yükseköğretim, Öğretim elemanı, Mesleki Gelişim, Sistem Yaklaşımı, Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler Developments in digital technologies in the 21st century provide institutions in many sectors with significant opportunities to fulfill their missions more effectively. Higher education is no exception. Yet, higher education institutions can only benefit from these opportunities through a holistic digital transformation. Within this perspective, the aim of this study is to develop a professional development and training model that will enhance the digital competences of the instructors who are one of the main actors of the education system. To this end, a multi-phase mixed methods research was conducted. In the first phase, the professional development needs of the instructors towards digital transformation were investigated, and the results revealed that the priority needs of the instructors for digital transformation were related to the use of digital technologies in education and digital content production. In the second phase, a HybridMOOC was designed and implemented based on these findings. It was found that the designed course was partially suitable for meeting this need, and a training that would be designed as an xMOOC would be more appropriate in the Turkish contex. According to the findings obtained through questionnaires, interviews and observation, the training increased the awareness of the faculty on the subject. However, in order to implement what they have acquired, faculty also need advanced trainings supported by hands-on applications specific to their fields of science. Based on the findings synthetized with the theoretical lens of system approach, adult education theory and transformative learning theory, in order to achieve the projected transformation, a comprehensive initiative shaped by national policies, supported by institutional strategies, including award-incentive, support services, training and evaluation processes should be started and sustained.Keywords: Digital Transformation, Higher Education, Faculty, Professional Development, Systems Approach, Massive Open Online Courses
Collections