Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkul, Ali Ekrem
dc.contributor.authorAkgün Özbek, Ela
dc.date.accessioned2020-12-28T14:02:25Z
dc.date.available2020-12-28T14:02:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330236
dc.description.abstract21. yüzyılda dijital teknolojilerdeki gelişmeler her alanda olduğu gibi yükseköğretim alanında da kurumlara misyonlarını daha etkili şekilde yerine getirmeleri için önemli fırsatlar sunmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının bu fırsatlardan yararlanabilmeleri ancak bütünsel bir dijital dönüşümle mümkündür. Bu tez çalışmasında eğitim sisteminin temel aktörlerinden olan öğretim elemanlarının eğitimde dijital dönüşüme ilişkin yeterliliklerini arttıracak bir mesleki gelişim ve yetiştirme modeli geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çok aşamalı karma yöntemle desenlenen araştırmanın ilk aşamasında öğretim elemanlarının dijital dönüşüme yönelik mesleki gelişim ihtiyaçları araştırılmış, öncelikli ihtiyaçların dijital teknolojilerin eğitimde kullanımı ve dijital içerik üretimi olduğu belirlenmiştir. Bu tespitler doğrultusunda ikinci aşamada bir Hibrid KAÇED tasarlanarak uygulanmış, bunun belirlenen ihtiyacı kısmen karşıladığı, Türkiye bağlamında Geleneksel KAÇED olarak tasarlanacak bir eğitimin daha uygun olacağı görülmüştür. Anket, görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen bulgular tasarlanan eğitimin öğretim elemanlarının konuya ilişkin farkındalıklarını arttırdığına işaret etmektedir. Ancak, öğretim elemanları eğitim süresince edindiklerini hayata geçirebilmek için bilim alanlarına özgü uygulamalarla desteklenen ileri eğitimlere de ihtiyaç duymaktadırlar. Sistem yaklaşımı, yetişkin eğitimi kuramı ve dönüştürücü öğrenme kuramı bağlamında sentezlenen sonuçlara göre, öngörülen dönüşümün gerçekleşebilmesi için ulusal politikalarla şekillenen, kurumsal stratejilerle desteklenen, ödül-teşvik, destek hizmetleri, eğitimler ve değerlendirme süreçlerini içeren geniş kapsamlı bir girişim başlatılarak sürdürülebilir kılınmalıdır.Anahtar Sözcükler: Dijital Dönüşüm, Yükseköğretim, Öğretim elemanı, Mesleki Gelişim, Sistem Yaklaşımı, Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
dc.description.abstractDevelopments in digital technologies in the 21st century provide institutions in many sectors with significant opportunities to fulfill their missions more effectively. Higher education is no exception. Yet, higher education institutions can only benefit from these opportunities through a holistic digital transformation. Within this perspective, the aim of this study is to develop a professional development and training model that will enhance the digital competences of the instructors who are one of the main actors of the education system. To this end, a multi-phase mixed methods research was conducted. In the first phase, the professional development needs of the instructors towards digital transformation were investigated, and the results revealed that the priority needs of the instructors for digital transformation were related to the use of digital technologies in education and digital content production. In the second phase, a HybridMOOC was designed and implemented based on these findings. It was found that the designed course was partially suitable for meeting this need, and a training that would be designed as an xMOOC would be more appropriate in the Turkish contex. According to the findings obtained through questionnaires, interviews and observation, the training increased the awareness of the faculty on the subject. However, in order to implement what they have acquired, faculty also need advanced trainings supported by hands-on applications specific to their fields of science. Based on the findings synthetized with the theoretical lens of system approach, adult education theory and transformative learning theory, in order to achieve the projected transformation, a comprehensive initiative shaped by national policies, supported by institutional strategies, including award-incentive, support services, training and evaluation processes should be started and sustained.Keywords: Digital Transformation, Higher Education, Faculty, Professional Development, Systems Approach, Massive Open Online Coursesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDijital dönüşümde öğretim elemanlarının yetiştirilmesi ve geliştirilmesi
dc.title.alternativeFaculty training and development in digital transformation
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-03
dc.contributor.departmentUzaktan Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10282606
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622414
dc.description.pages463
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess