Show simple item record

dc.contributor.advisorKocadoru, Yüksel
dc.contributor.authorBaşaran, Bora
dc.date.accessioned2020-12-28T13:55:59Z
dc.date.available2020-12-28T13:55:59Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330047
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZİ OZU TÜRK İLKOKULLARINDA İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ALMANCA `HALLO,FREUNDE!-6` DERS KİTABI ANALİZİ (ÖĞRETMEN VE MÜFREDAT ÖRNEĞİNDE) Bora BAŞARAN Almanca Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak 2002 Danışman: Doç.Dr. Yüksel KOCADORU Dünya yeni iletişim ve enformasyon teknolojileri ile küçülmektedir. Bu gelişmelerin Yabancı Dil Öğretimini ve Öğrenilmesini -Yabancı Dil olarak Almanca'yı da ne derece etkilediği ve değiştirdiği görülmektedir. Gelişmeler doğal olarak Türkiye için de geçerli olmaktadır. Türkiye'de ikinci yabancı dil (Almanca) için yeni bir Yabancı Dil Programı yürürlüğe girdi. Bu çalışma ile ikinci yabancı dil ders kitabı olan `Hallo, Freunde!-6` hakkında, ders kitabının ders programını gerçekleştirmede önemli bir faktör olması nedeniyle elde edilen ilk veriler toplanmaya çalışılmıştır. Bu çalışma ile Türkiye'de ikinci yabancı dil olarak Almanca alanında ilk defa hazırlanmış `Hallo, Freunde!-6` ders kitabının Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlemiş olduğu ikinci yabancı dil olarak Almanca hedeflerine ve Nürnberg Kriterleri'ne ne derece ulaşılabildiği ve gerçekleştirilebildiği saptanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT TEXT BOOK ANALYSIS `HALLO, FREUNDE!-6` IN THE FRAMEWORK OF GERMAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE AT TURKISH PRIMARY SCHOOLS. (IN TERMS OF THE TEACHERS AND THE CURRICULUM) The world is becoming smaller thanks to new communication and information technology and we can already foresee how these developments will influence and change the supply as well as the learning of foreign languages. The above has also become valid for Turkey, where a new foreign language program for the learning of a second foreign language (German) has been introduced. As the text book is an important element in the implementation of a didactic program, this paper will concern itself with recording the first set of information regarding the text book for German as a second foreign language `Hallo, Freunde!-6`. Being the first published text book for teaching German as a second foreign language in Turkey, we would like to find out in the course of this study to what extent this text book is able to achieve the targets set by the Turkish Ministry of Education and fulfill the criteria put forward by Nürnberg Recommendations Catalog.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLehrbuchanalyse `Hallo, Freunde!-6` im bereich Deutsch als zweite fremdsprache an den Türkischen primarschulen (Am beispiel der lehrenden und des curriculums)
dc.title.alternativeTürk ilkokullarında ikinci yabancı dil olarak Almanca 'Hallo, Freunde'-6' ders kitabının analizi (Öğretmen ve müfredat örneğinde)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid122696
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117320
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess