Zihin engelliler iş okullarındaki öğretmenlerin mesleğe hazırlık etkinlikleri ve öğrencilerin mesleki yeterliklerine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile zihin engellilere yönelik iş okulları atölyelerinde görevli eğiticipersonelin, mesleğe hazırlık becerilerine yönelik etkinliklerine yer verme durumlarınınve atölye öğretmenlerinin, son sınıf öğrencilerinin mesleğe hazırlık becerilerindekiyeterlik düzeyleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, MarmaraBölgesi'ndeki beş iş okulunun atölyelerinde görevli 15'i atölye öğretmeni olmak üzere25 eğitici personel ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma betimsel bir çalışmadır.Eğitici personelin %51,14'ü zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında mesleğehazırlık becerilerine yönelik etkinliklere sık sık; %40,57'si bazen yer vermekte;%8,29'u ise hiç yer vermemektedir. Mesleğe hazırlık becerilerinde atölyeöğretmenlerinin %37,7'si öğrencileri yeterli; %42,17'si kısmen yeterli ve %20,13'ü iseyetersiz olarak görmektedir. The purpose of the study was to determine the frequency of the activities directedtowards the occupational preparation capabilities of the instructing personnel on duty inthe schools for children with mental retardation and determine the sufficiency levels ofthe senior level students occupational preparation capabilities. The research wasconducted with 25 instructing personnel. The research is a descriptive study aimingtowards situational determination.Troughout the educational program for the children with mental retardation, most of theinstructors (%51,14) make frequent activities towards occupational preparation skills;%40,57 of the instructors make sometimes; %8,29 of the instructors do not make anyactivities at all. According to the %37,7 workshop instructors, of the senior studentsare competent; %42,17 are partially competent; %20,13 are not competent.
Collections