Show simple item record

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorKoçak, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:27Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:27Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329861
dc.description.abstractBu araştırma ile zihin engellilere yönelik iş okulları atölyelerinde görevli eğiticipersonelin, mesleğe hazırlık becerilerine yönelik etkinliklerine yer verme durumlarınınve atölye öğretmenlerinin, son sınıf öğrencilerinin mesleğe hazırlık becerilerindekiyeterlik düzeyleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, MarmaraBölgesi'ndeki beş iş okulunun atölyelerinde görevli 15'i atölye öğretmeni olmak üzere25 eğitici personel ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma betimsel bir çalışmadır.Eğitici personelin %51,14'ü zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında mesleğehazırlık becerilerine yönelik etkinliklere sık sık; %40,57'si bazen yer vermekte;%8,29'u ise hiç yer vermemektedir. Mesleğe hazırlık becerilerinde atölyeöğretmenlerinin %37,7'si öğrencileri yeterli; %42,17'si kısmen yeterli ve %20,13'ü iseyetersiz olarak görmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to determine the frequency of the activities directedtowards the occupational preparation capabilities of the instructing personnel on duty inthe schools for children with mental retardation and determine the sufficiency levels ofthe senior level students occupational preparation capabilities. The research wasconducted with 25 instructing personnel. The research is a descriptive study aimingtowards situational determination.Troughout the educational program for the children with mental retardation, most of theinstructors (%51,14) make frequent activities towards occupational preparation skills;%40,57 of the instructors make sometimes; %8,29 of the instructors do not make anyactivities at all. According to the %37,7 workshop instructors, of the senior studentsare competent; %42,17 are partially competent; %20,13 are not competent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihin engelliler iş okullarındaki öğretmenlerin mesleğe hazırlık etkinlikleri ve öğrencilerin mesleki yeterliklerine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of teachers working in vocational schools for children with mental retardation about the job preparation activities and vocational competencies of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmJob training
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.identifier.yokid9001059
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257131
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess