Bağımsız otistik çocuklar eğitim merkezi hakkında uzaktan eğitime dayalı aile eğitim programının etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitim uygulaması ile gerçekleştirilen ?BağımsızOtistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM) Hakkında Uzaktan Eğitime Dayalı AileEğitim Programı?nın etkililiğini belirlemektir. Araştırma 2005-2006 öğretim yılında,İstanbul ilinde bir Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi'ndeki 72 otistik çocuğunanne-babalarıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma, ailelerin Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM)hakkındaki program öncesi bilgi düzeyleriyle, program sonrası bilgi düzeylerininbelirlenmesine yönelik öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir modeldir. Aile eğitimiprogramındaki öğretim süreçleri, her biri yaklaşık 20 dakikalık programla ilgiligörüntülerden oluşan beş adet Vcd, beş adet Bilgilendirici El Kitapçığıdır. Araştırmaverileri OÇEM Bilgi Testi öntest-sontest oturumları düzenlenerek toplanmış, elde edilenveriler SPSS paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, Bağımsız Otistik Çocuklar EğitimMerkezi (OÇEM) Hakkında Uzaktan Eğitime Dayalı Aile Eğitim Programı'nın,ailelerin OÇEM hakkında bilgi düzeylerinde anlamlı bir artışa yol açtığını, kontrolgrubundaki ailelerin OÇEM hakkındaki bilgi düzeylerinde ise istatistiksel olarakanlamlı bir ilerlemenin olmadığını göstermektedir.Bu sonuçlar uzaktan eğitim uygulaması ile gerçekleştirilen ?Bağımsız Otistik ÇocuklarEğitim Merkezi Hakkında Uzaktan Eğitime Dayalı Aile Eğitim Programı?nın ailelerinbilgi düzeylerinde etkili olduğu biçiminde yorumlanabilir. The purpose of this study was to determine the effectiveness of ?Parent EducationProgram About Autistic Children Education Centre (OCEM) Based on DistanceEducation?. Participants of the study included parents of 72 autistic children receivingeducation in an independent Autistic Children Education Center called OCEM inIstanbul. The study was carried out during 2005-2006 school year.The study is an experimental one including pre and post-test to determine theeffectiveness of the program. The Parent Education Program included five VCDs eachof which comprises about 20 minutes presentations on various topics about Autism andAutistic Children Education Centre (OCEM), five handbooks and telephone calls.Experiment and control groups were randomly determined. The program was applied toexperimental group for five weeks while control group did not receive any training atthis time. Data were gathered by OCEM Knowledge Test developed by the researcher.The results indicated that significant differences were found between pre-and post-testscores of experimental group. This means that parent education program aboutIndependent Autistic Children Education Centre based on distance education issignificantly effective.
Collections