Show simple item record

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorYücel, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:24Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:24Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329854
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, uzaktan eğitim uygulaması ile gerçekleştirilen ?BağımsızOtistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM) Hakkında Uzaktan Eğitime Dayalı AileEğitim Programı?nın etkililiğini belirlemektir. Araştırma 2005-2006 öğretim yılında,İstanbul ilinde bir Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi'ndeki 72 otistik çocuğunanne-babalarıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma, ailelerin Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM)hakkındaki program öncesi bilgi düzeyleriyle, program sonrası bilgi düzeylerininbelirlenmesine yönelik öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir modeldir. Aile eğitimiprogramındaki öğretim süreçleri, her biri yaklaşık 20 dakikalık programla ilgiligörüntülerden oluşan beş adet Vcd, beş adet Bilgilendirici El Kitapçığıdır. Araştırmaverileri OÇEM Bilgi Testi öntest-sontest oturumları düzenlenerek toplanmış, elde edilenveriler SPSS paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, Bağımsız Otistik Çocuklar EğitimMerkezi (OÇEM) Hakkında Uzaktan Eğitime Dayalı Aile Eğitim Programı'nın,ailelerin OÇEM hakkında bilgi düzeylerinde anlamlı bir artışa yol açtığını, kontrolgrubundaki ailelerin OÇEM hakkındaki bilgi düzeylerinde ise istatistiksel olarakanlamlı bir ilerlemenin olmadığını göstermektedir.Bu sonuçlar uzaktan eğitim uygulaması ile gerçekleştirilen ?Bağımsız Otistik ÇocuklarEğitim Merkezi Hakkında Uzaktan Eğitime Dayalı Aile Eğitim Programı?nın ailelerinbilgi düzeylerinde etkili olduğu biçiminde yorumlanabilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the effectiveness of ?Parent EducationProgram About Autistic Children Education Centre (OCEM) Based on DistanceEducation?. Participants of the study included parents of 72 autistic children receivingeducation in an independent Autistic Children Education Center called OCEM inIstanbul. The study was carried out during 2005-2006 school year.The study is an experimental one including pre and post-test to determine theeffectiveness of the program. The Parent Education Program included five VCDs eachof which comprises about 20 minutes presentations on various topics about Autism andAutistic Children Education Centre (OCEM), five handbooks and telephone calls.Experiment and control groups were randomly determined. The program was applied toexperimental group for five weeks while control group did not receive any training atthis time. Data were gathered by OCEM Knowledge Test developed by the researcher.The results indicated that significant differences were found between pre-and post-testscores of experimental group. This means that parent education program aboutIndependent Autistic Children Education Centre based on distance education issignificantly effective.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBağımsız otistik çocuklar eğitim merkezi hakkında uzaktan eğitime dayalı aile eğitim programının etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of parent education program about independent autistic children education centre (OCEM)based on distance education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmFamily education
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.identifier.yokid9013942
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257129
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess