Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği`nin (ASIS) ölçüt geçerliği çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Anadolu Sak Zekâ Ölçeği'nin (ASIS) ölçüt geçerliği araştırılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda ASIS'in ölçmeyi amaçladığı becerileri doğru ölçebilme düzeyi ortaya konmaktadır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Eskişehir ilinde bulunan 2 okuldan 312 öğrenci ile çalışılmıştır. Ölçüt geçerliği çalışması için dış ölçüt olarak RIAS ve UNIT zekâ ölçekleri ve akademik başarı puanları kullanılmıştır. Öğrencilere her üç zekâ ölçeği eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Akademik başarı puanları için öğrencilerin yılsonu ders notları kullanılmıştır. Elde edilen verilerden 232'si ile ASIS ile akademik başarı arasındaki ilişki, 111'i ile ASIS ile RIAS arasındaki ilişki ve 107'si ile ASIS ile UNIT arasındaki ilişki incelenmiştir. Kullanılan bütün dış ölçütlerle ASIS'in ilişki düzeyi korelasyon değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ASIS'in ölçüt geçerliğinin mükemmel ve iyi düzeyde olduğu görülmüştür. ASIS'in ölçüt geçerliği için bilimsel kanıtlar sunulmuştur. In this study, criterion validity of the Anadolu Sak Intelligence Scale (ASIS) was investigated and ASIS's criterion, which aimed to measure the level of ability accurately, was revealed. Participants included 312 students from two schools in the province of Eskişehir. Measures were RIAS and UNIT intelligence scales and academic achievement. All three intelligence scales were applied simultaneously to the students. Year-end lecture notes of students are used for academic achievement scores. ASIS scores correlated significantly with all the measures of academic achievement and with RIAS and UNIT intelligence scales. Correlations ranged from medium to high. The study provided strong evidence for the criterion validity of the ASIS.
Collections