Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Abidin
dc.contributor.authorDülger, Esranur
dc.date.accessioned2020-12-28T13:49:41Z
dc.date.available2020-12-28T13:49:41Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329295
dc.description.abstractBu çalışmada Anadolu Sak Zekâ Ölçeği'nin (ASIS) ölçüt geçerliği araştırılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda ASIS'in ölçmeyi amaçladığı becerileri doğru ölçebilme düzeyi ortaya konmaktadır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Eskişehir ilinde bulunan 2 okuldan 312 öğrenci ile çalışılmıştır. Ölçüt geçerliği çalışması için dış ölçüt olarak RIAS ve UNIT zekâ ölçekleri ve akademik başarı puanları kullanılmıştır. Öğrencilere her üç zekâ ölçeği eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Akademik başarı puanları için öğrencilerin yılsonu ders notları kullanılmıştır. Elde edilen verilerden 232'si ile ASIS ile akademik başarı arasındaki ilişki, 111'i ile ASIS ile RIAS arasındaki ilişki ve 107'si ile ASIS ile UNIT arasındaki ilişki incelenmiştir. Kullanılan bütün dış ölçütlerle ASIS'in ilişki düzeyi korelasyon değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ASIS'in ölçüt geçerliğinin mükemmel ve iyi düzeyde olduğu görülmüştür. ASIS'in ölçüt geçerliği için bilimsel kanıtlar sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, criterion validity of the Anadolu Sak Intelligence Scale (ASIS) was investigated and ASIS's criterion, which aimed to measure the level of ability accurately, was revealed. Participants included 312 students from two schools in the province of Eskişehir. Measures were RIAS and UNIT intelligence scales and academic achievement. All three intelligence scales were applied simultaneously to the students. Year-end lecture notes of students are used for academic achievement scores. ASIS scores correlated significantly with all the measures of academic achievement and with RIAS and UNIT intelligence scales. Correlations ranged from medium to high. The study provided strong evidence for the criterion validity of the ASIS.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu-Sak Zekâ Ölçeği`nin (ASIS) ölçüt geçerliği çalışması
dc.title.alternativeA study on the criterion validity of the Anadolu-Sak Intelligence Scale (ASIS)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-22
dc.contributor.departmentÜstün Zekalıların Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIntelligence scale
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10178317
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494226
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineÖzel Eğitim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess