Üniversite öğrencilerinin mobil teknolojileri kullanım amaçlarının akademik erteleme durumları ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Erteleme olgusunun, teknolojinin gelişmiş ve planlı yaşamanın önemli olduğu toplumlarda ortaya çıktığı belirtilmektedir. Bu toplumlardaki erteleme olgusu, eğitim alanında da görülebilmekte ve mobil teknolojiler ile iç içe olan öğrenciler yapmaları gereken akademik görevleri erteleyebilmektedirler. Bu çalışmada, `Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı` temelinde, üniversite öğrencilerinin mobil teknolojileri kullanım amaçlarının belirlenmesi ve bu belirlenen durumun akademik erteleme durumlarıyla olan ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yer alan araştırma sorularını yanıtlamak için, nicel araştırma yaklaşımlarından tarama araştırması, korelasyonel araştırma ve nedensel karşılaştırma araştırmasından yararlanılmıştır. Bu kapsamda, 2017-2018 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi'nin fakülte ve yüksekokullarında örgün eğitimde öğrenim görmekte olan ve tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen 2077 öğrenciden `Kişisel Bilgi Formu`, `Mobil Teknolojileri Kullanım Amaçları Ölçeği` ve `Akademik Erteleme Davranışı Ölçeği` kullanılarak basılı form aracılığı ile veri toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin mobil teknolojileri belli bir amaçla kullanım düzeyleri ve akademik erteleme eğilim düzeyleri orta seviyededir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin, mobil teknolojileri belli bir amaçla kullanım düzeyleri ile akademik erteleme eğilim düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. The concept of procrastination emerges in societies where technology is developed and living a planned life is important. Procrastication in these societies can also be observed in the field of education, and students who are engaged in mobile technologies may delay the academic tasks that they are expected to fulfil. In this respect, based on the `Uses and Gratifications Approach`, the aim of this study was to determine university students' purposes of using mobile technologies, and investigate the relationship between these purposes and students' academic procrastination. In order the answer the research questions of the study, the survey model, correlational model and causal comparison model, which are quantitative research approaches, were employed. Accordingly, the participants were 2077 students who were studying in associate degree and undergraduate programs at a Turkish university in the 2017-2018 academic year and were selected through the stratified sampling method. The data were gathered by means of a personal information form, the `Scale of the Purposes of Using Mobile Technologies` and the `Scale of the Academic Procrastination Behaviors`. The findings showed that the university students exhibited moderate levels of using mobile technologies for a certain purpose, and moderate levels of academic procrastionation tendency. Moreover, there was no meaningful relationship between the students' levels of using mobile technologies for a certain purpose, and their levels of academic procrastination tendency.
Collections