The effect of written peer feedback training on Turkish EFL students` feedback types and writing performance
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazmada süreç odaklı yaklaşımın yükselmesi ile beraber akran dönütü popüler bir hale gelmiştir. Bununla birlikte, yazılı akran dönütü eğitimi hakkında yeterli sayıda çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın odak noktası yazılı akran dönütü eğitimidir. Deney grubu ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılan B1 seviye 34 adet Hazırlık sınıfı öğrencisi ile Kütahya Dumlupınar Üniversite'sinde yürütülen bu çalışmanın amacı bir yazılı akran dönütü eğitimi uygulamasının öğrencilerin verdikleri dönüt türleri ve yazma becerisi gelişimi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Deney grubu yazılı akran dönütü eğitimi almıştır, ancak kontrol grubu bu eğitimi almamıştır. Ayrıca, öğrencilerin akran dönütü hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla her iki gruptan da öğrencilerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, kontrol grubu ile karşılaştırıldığında, deney grubu arkadaşlarının yazdıkları komposizyonlar için daha fazla sayıda dönüt vermiştir. Bu dönütlerin birçoğunun anlam ve organizasyonla ilgili doğru ve tutarlı dönütler oldukları tespit edilmiştir. Yazma becerisinin gelişimi açısından bakıldığında, deney grubunun başarısının kontrol grubundan daha yüksek olduğu ve bunun nedeninin verilen akran dönütü eğitimi ve akran dönütü olduğu bulunmuştur. Son olarak, görüşme bulguları incelendiğinde, deney grubunun yazılı dönüt verme eğitimi ve akran dönütü uygulamasından keyif aldığı ortaya çıkarken kontrol grubunun da yazılı akran dönütü eğitiminin eksikliğinden kaynaklanan sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Peer feedback has become really popular over the years as a result of the rise of the process approach. Nonetheless, there have not been many studies conducted to explore written peer feedback training. With this in mind, this study focuses on written peer feedback training. Conducted with 34 EFL pre-intermediate students who were divided into two groups as the experimental group and the control group from Kütahya Dumlupınar University, the aim of the present study is to investigate the effect of a written peer feedback training program on students' feedback types as global and local and additionally on their writing performance improvement. In order to understand the effect of written peer feedback training, the experimental group received peer feedback training while the control group did not have the same chance. Furthermore, an interview was carried out with some students from both of the aforementioned groups to reveal their opinions about peer feedback training and peer feedback. According to the results, the experimental group produced more comments for the essays of their peers compared to the control group. Moreover, most of those comments were on global issues and relevant. In terms of writing performance improvement, the experimental group was found out to gain more improvement as a result of peer feedback. Finally, the interview results indicated that while the experimental group students enjoyed peer feedback training and peer feedback practice, the control group experienced some problems that stemmed from the the lack of training
Collections