Show simple item record

dc.contributor.advisorSubaşı, Gonca
dc.contributor.authorCan, Esma
dc.date.accessioned2020-12-28T13:48:36Z
dc.date.available2020-12-28T13:48:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329166
dc.description.abstractYazmada süreç odaklı yaklaşımın yükselmesi ile beraber akran dönütü popüler bir hale gelmiştir. Bununla birlikte, yazılı akran dönütü eğitimi hakkında yeterli sayıda çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın odak noktası yazılı akran dönütü eğitimidir. Deney grubu ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılan B1 seviye 34 adet Hazırlık sınıfı öğrencisi ile Kütahya Dumlupınar Üniversite'sinde yürütülen bu çalışmanın amacı bir yazılı akran dönütü eğitimi uygulamasının öğrencilerin verdikleri dönüt türleri ve yazma becerisi gelişimi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Deney grubu yazılı akran dönütü eğitimi almıştır, ancak kontrol grubu bu eğitimi almamıştır. Ayrıca, öğrencilerin akran dönütü hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla her iki gruptan da öğrencilerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, kontrol grubu ile karşılaştırıldığında, deney grubu arkadaşlarının yazdıkları komposizyonlar için daha fazla sayıda dönüt vermiştir. Bu dönütlerin birçoğunun anlam ve organizasyonla ilgili doğru ve tutarlı dönütler oldukları tespit edilmiştir. Yazma becerisinin gelişimi açısından bakıldığında, deney grubunun başarısının kontrol grubundan daha yüksek olduğu ve bunun nedeninin verilen akran dönütü eğitimi ve akran dönütü olduğu bulunmuştur. Son olarak, görüşme bulguları incelendiğinde, deney grubunun yazılı dönüt verme eğitimi ve akran dönütü uygulamasından keyif aldığı ortaya çıkarken kontrol grubunun da yazılı akran dönütü eğitiminin eksikliğinden kaynaklanan sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractPeer feedback has become really popular over the years as a result of the rise of the process approach. Nonetheless, there have not been many studies conducted to explore written peer feedback training. With this in mind, this study focuses on written peer feedback training. Conducted with 34 EFL pre-intermediate students who were divided into two groups as the experimental group and the control group from Kütahya Dumlupınar University, the aim of the present study is to investigate the effect of a written peer feedback training program on students' feedback types as global and local and additionally on their writing performance improvement. In order to understand the effect of written peer feedback training, the experimental group received peer feedback training while the control group did not have the same chance. Furthermore, an interview was carried out with some students from both of the aforementioned groups to reveal their opinions about peer feedback training and peer feedback. According to the results, the experimental group produced more comments for the essays of their peers compared to the control group. Moreover, most of those comments were on global issues and relevant. In terms of writing performance improvement, the experimental group was found out to gain more improvement as a result of peer feedback. Finally, the interview results indicated that while the experimental group students enjoyed peer feedback training and peer feedback practice, the control group experienced some problems that stemmed from the the lack of trainingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of written peer feedback training on Turkish EFL students` feedback types and writing performance
dc.title.alternativeYazılı akran dönüt verme eğitiminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin verdiği dönütün türüne ve yazma becerilerinin gelişimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic writing teaching
dc.subject.ytmPeer feedback
dc.subject.ytmAcademic writing
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmTurkish students
dc.identifier.yokid10235778
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544020
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess