Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Eskişehir ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmaya 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Eskişehir'de görev yapan 149'u (%61.8) erkek, 82'si (%38.2) kadın öğretmenden oluşan toplam 241 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Mesleğe Yönelik Davranış ve Yaşantı Modelleri Ölçeği` kısa formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler: Doğrulayıcı Faktör Analizi, Güvenilirlik Analizi, Tanımlayıcı Analiz, Bağımsız Örneklem t Testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerin 117'si (%48.5) Tip `G` (Güzel Sağlık), 14'ü (%5.8) Tip S (Sakınmacı Davranış), 80'i (%33.2) Tip A (Aşırı Bağlılık) ve 30'u (%12.4) Tip B (Burnout-Tükenmişlik) davranış ve yaşantı modelindedir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modelleri, çalıştıkları kademeye göre fark gösterirken; yaş ve mesleki deneyim ile ilişki göstermektedir. The aim of the present study was to determine work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers and to analyze them according to the different variables. A total of 241 physical education and sport teachers, 149 (61.8%) males and 82 (38.2%) females who worked during 2016-2017 academic year in Eskişehir participated in the study. `Work-Related Behavior and Experience Patterns Scale` short form was used in this study. The data collection was analyzed with Confirmatory Factor Analysis, Reliability Analysis, Descriptive Analysis, Independent Sample t Test and Pearson's Product-Moment Correlation. It was found out that 117 (48.5%) of the physical education and sport teachers were in the `Type G` healthy group, 14 (5.8%) were in `Type S` heedless attitude group, 80 (33.2%) were `Type A` hyper devotion individuals and 30 (12.4%) were in `Type B` exhaustion group. It was found out that work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers vary significantly in terms of school level at several dimensions. According to correlation analysis results there is a significant relationship between work-related behaviors and experience patterns and age and professional experience at several dimensions.
Collections