Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Eskişehir ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kocaekşi, Serdar | |
dc.contributor.author | Taşçioğlu, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:41:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:41:41Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328525 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmaya 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Eskişehir'de görev yapan 149'u (%61.8) erkek, 82'si (%38.2) kadın öğretmenden oluşan toplam 241 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Mesleğe Yönelik Davranış ve Yaşantı Modelleri Ölçeği` kısa formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler: Doğrulayıcı Faktör Analizi, Güvenilirlik Analizi, Tanımlayıcı Analiz, Bağımsız Örneklem t Testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerin 117'si (%48.5) Tip `G` (Güzel Sağlık), 14'ü (%5.8) Tip S (Sakınmacı Davranış), 80'i (%33.2) Tip A (Aşırı Bağlılık) ve 30'u (%12.4) Tip B (Burnout-Tükenmişlik) davranış ve yaşantı modelindedir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modelleri, çalıştıkları kademeye göre fark gösterirken; yaş ve mesleki deneyim ile ilişki göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of the present study was to determine work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers and to analyze them according to the different variables. A total of 241 physical education and sport teachers, 149 (61.8%) males and 82 (38.2%) females who worked during 2016-2017 academic year in Eskişehir participated in the study. `Work-Related Behavior and Experience Patterns Scale` short form was used in this study. The data collection was analyzed with Confirmatory Factor Analysis, Reliability Analysis, Descriptive Analysis, Independent Sample t Test and Pearson's Product-Moment Correlation. It was found out that 117 (48.5%) of the physical education and sport teachers were in the `Type G` healthy group, 14 (5.8%) were in `Type S` heedless attitude group, 80 (33.2%) were `Type A` hyper devotion individuals and 30 (12.4%) were in `Type B` exhaustion group. It was found out that work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers vary significantly in terms of school level at several dimensions. According to correlation analysis results there is a significant relationship between work-related behaviors and experience patterns and age and professional experience at several dimensions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Eskişehir ili örneği) | |
dc.title.alternative | Determination of work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers according to the different variables (sample of Eski̇şehi̇r) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Burnout syndrome | |
dc.subject.ytm | Burnout-professional | |
dc.subject.ytm | Eskişehir | |
dc.identifier.yokid | 10150772 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 466863 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |