Show simple item record

dc.contributor.advisorKocaekşi, Serdar
dc.contributor.authorTaşçioğlu, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-28T13:41:41Z
dc.date.available2020-12-28T13:41:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328525
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmaya 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Eskişehir'de görev yapan 149'u (%61.8) erkek, 82'si (%38.2) kadın öğretmenden oluşan toplam 241 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Mesleğe Yönelik Davranış ve Yaşantı Modelleri Ölçeği` kısa formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler: Doğrulayıcı Faktör Analizi, Güvenilirlik Analizi, Tanımlayıcı Analiz, Bağımsız Örneklem t Testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerin 117'si (%48.5) Tip `G` (Güzel Sağlık), 14'ü (%5.8) Tip S (Sakınmacı Davranış), 80'i (%33.2) Tip A (Aşırı Bağlılık) ve 30'u (%12.4) Tip B (Burnout-Tükenmişlik) davranış ve yaşantı modelindedir. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modelleri, çalıştıkları kademeye göre fark gösterirken; yaş ve mesleki deneyim ile ilişki göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of the present study was to determine work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers and to analyze them according to the different variables. A total of 241 physical education and sport teachers, 149 (61.8%) males and 82 (38.2%) females who worked during 2016-2017 academic year in Eskişehir participated in the study. `Work-Related Behavior and Experience Patterns Scale` short form was used in this study. The data collection was analyzed with Confirmatory Factor Analysis, Reliability Analysis, Descriptive Analysis, Independent Sample t Test and Pearson's Product-Moment Correlation. It was found out that 117 (48.5%) of the physical education and sport teachers were in the `Type G` healthy group, 14 (5.8%) were in `Type S` heedless attitude group, 80 (33.2%) were `Type A` hyper devotion individuals and 30 (12.4%) were in `Type B` exhaustion group. It was found out that work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers vary significantly in terms of school level at several dimensions. According to correlation analysis results there is a significant relationship between work-related behaviors and experience patterns and age and professional experience at several dimensions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Eskişehir ili örneği)
dc.title.alternativeDetermination of work-related behaviors and experience patterns of physical education and sport teachers according to the different variables (sample of Eski̇şehi̇r)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout syndrome
dc.subject.ytmBurnout-professional
dc.subject.ytmEskişehir
dc.identifier.yokid10150772
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466863
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess