Marcel Duchamp ve 20.yy. sanatına postmodern yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
20. yy. Sanatında Modernizm sosyolojide olduğu kadar sanatta da kendinden söz ettirmiştir. Kökeni Fransız İhtilalinede dayanan çağdaşlaşma, sanat akımlarında da bazı köklü değişimlere neden olmuştur. Bu değişimler 20. yy da hız kazanmıştır. Modernizm olarak süregelen bu dönem, kendi içerisinde bazı açmazlara sahip olmuştur. Örneğin; modern sanat akımları, öncesindeki dönemleri geride bırakmış, Antik Yunan unsurunu benimsemiş ve bireyselleşme fikri, yenilikçi tavrı ile çağdaş ve özgün olanı savunmuştur. Bu doğrular dahilinde modern sanat, beslendiği asıl noktayı, değişim-dönüşüm faktörünü sıkça belirterek kendi kendisini irdeleyen bir yapı oluşturmuştur. Buna postmodern düşünce de denilebilir. Modern sanat, örneğin kitsch, avant-garde gibi tanımlamaları ile saptayıcı olmuş, fakat saptamaların zaman esas alındığında genel geçerliliklerini koruyamadığını görmüştür. Bakıldığında tarihte kitsch de, avant-garde da vardır. Sadece tanımlanmamış olmaları, örneğin Empresyonistlerin çağının ilk avant-garde'ları oldukları gerçeğini değiştiremez. Modern sanat, kendi doğrularına paralel ilerledikçe bazı sonuçları göz ardı etmiştir. Bu durum, Modern Sanatın kesinlik ilkesi ile değerlendirdiği ve ortaya koyduğu tüm tanımlamaları irdeleyecek olan post yapıyı devreye sokmuştur. Sanatın tanımı ve ifade şekillerinde stil, evrensellik ve batı sanatı gibi edimler yeniden incelenmiştir. Estetik Postmodernizm için Modern Sanatta olduğu gibi etkili değildir. Modern Sanat eserlerindeki iyi ve kötü, postmodern eserler baz alındığında bir anlam ifade etmezler. Bu da nedensizliğin sav olarak ele alındığı postmodern yapıyı sarsılamaz yapmıştır. Cevap vermekten kaçan yapısı ile postmodernizm, sanat tanımını ve değerini alaşağı etmiştir. Fakat bu alaşağı etme durumu modernizm için kaçınılmaz olandır. Sanat eserinde eleştiri, her dönemde farklı olmuştur. Fakat modern dönem bu çağdaki kadar değişim sonucu ortaya çıkan bir düzeni hesaplamamıştır. Evrensel bazı estetik kuramları geliştirirken, bireye aşıladığı idealizm edimi, bireyi bilgiye olan açlığa itmiş ve tüketim faktörünü hızlandırmıştır. Bilgi artık sürekli bir yenilenme içerisindedir. Postmodern dönem bu bilginin hiçten varolmadığı ve kendisini sık sık geçmiş sanatla sentezleyerek büyüdüğünü işaret eder. Bu da bizi yerel olana, bireyin gerçek özüne götürür. Böylelikle çeşitlilik korunmuş olacak, anlamın değerinden çok işlevin kendisi konu olacaktır. Manifestolarda aranan ve haykırılan görüşler yerel bazında incelenecek ve doğrunun yazınsal anlamından çok görüngü anlamı değer kazanacaktır. Stil yerini evrensel tanımlardan yerel merkezlere taşıyacaktır. Marcel Duchamp ve hazır nesneleri 20. yy başlarında bizleri bu tartışmalara götürmüş ve estetiğin sürekli değerlendirilmesini tabii kılmıştır. In 20th century, Modernism has mentioned itself in art as well as sociology. Based on the modernization origin of French revolution, art movement has also caused some fundamental changes in 20th century and has accelerated considerably. Modernism, as the ongoing impasse with some of this period, was in itself. Example of modern art movements of the period have left behind before, and have adopted elements of the ancient Greek idea of individuation, a modern and innovative style has defended the original one. It's true within the modern art, feding to the point and noting the frequent change-the conversion factor itself has created a structure examined. It also could be called as postmodern thought. Modern art, for example, kitsch, avant-garde was affective with descriptions, but also based on assumptions that have generally been unable to maintain their validity. Looking at historical kitsch, avant-garde is also available. For example Impressionists were the first avant-gardes of their era. Modern art, some of their moves right in line with the results, was ignored. This situation is evaluated by the principle of certainty of Modern Art, and revealed that the post structure, which will examine all the definitions that had been inserted into the circuit. As defined in the style of art and expression, and western art, such as the universality of the act re-examined. Aesthetics, for postmodernism, is not as effective as in Modern Art. Good and bad in modern art, postmodern works based on it doesn?t make any sense. The arbitrariness of this argument can not be taken as the post-modern that the structure was shaken. How to respond to postmodernism with the structure, description and value of art has been toppled. But this is the inevitable to topple the status of modernism. In art, criticism has been different in each period. But in this era of the modern era as a result of an emerging pattern of change was not calculated. Some developing aesthetic theories of universal, individual acts of idealism that inspire individuals the information that was pushed into hunger and accelerated the consumption factor. Information now is in a constant renewal. This information does not exist from nothing, and it?s synthesis art history often indicates the growth in Postmodern era. Until we have that local individuals, it will take you to the true essence. Thus, the diversity will be preserved, meaning the value of the subject itself is multi-functional. And cried out in manifesto sought to be reviewed on the basis of the opinions of local and accurate definition of the phenomenon of literary appreciation will mean much. Universal definition of the style of the local centers will take place. Marcel Duchamp and the 20th century of ready-made objects in early centuries, and we take this discussion of aesthetics has made continuous assessment of course.
Collections