Resimsel kurguda dışsal ve içsel gerçeklik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması dışsal ve içsel gerçekliklerden yola çıkarak, resim sanatı akımlarında ve yapıtlarında, bu gerçekliklerin etkisini incelemektedir. Çalışma, beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, gerçeklik kavramının tanımlamaları ve bazı filozofların bu konudaki görüşlerine yer verilmekte, ayrıca kurgu kavramı tanımlanarak, resimsel ifadede kurgunun, hangi tanımı karşıladığı belirtilmektedir.İkinci bölümde, kurgunun resimsel ifadedeki karşılığı dâhilinde aldığı bazı biçimlere, şemalar ve örneklerle yer verilmektedir.Üçüncü bölümde, Primitif Dönem'de, Eski Mısır Sanatı'nda, Eski Yunan Sanatı'nda, Uzakdoğu Sanatı'nda, Hristiyanlık ve İslam inançlarıyla ortaya çıkan resimlemelerde, kurgunun hangi etkiler sebebiyle ne şekilde değişiklikler gösterdiği üzerinde durulmaktadır.Dördüncü bölüm, ?Dış Pencere? benzetmesiyle ele alınmaktadır. Bireyden bağımsız olarak yaşanan ve bireyi tanık olmaya, içinde yaşamaya mecbur eden olay ve durumların, ressamı ne denli etkilediği araştırılmakta ve bu etkilenmelerin, iç dünya süzgecinden geçerek resimsel ifadeye aktarımı, dolayısıyla tekrar dış dünyaya ait birer parça haline getirilmiş oluşları, örneklerle incelenmektedir.Beşinci ve son bölüm ise ?İç Pencere? benzetmesiyle ele alınmakta ve bireyin, kendiyle ilgili olan ve kendi yaşamıyla bağlantılı olarak etkilendiği durumların etkisiyle ortaya çıkan eserleri yine örneklerle incelenmektedir. Based on external and internal reality, this study examines the effects of such realities in art movements and works of art. The study composes of five chapters. In the first chapter, definitions of the reality concept and philosophical opinions on it are included, concept of composition is defined and also which definition is equivalent to visual composition in the general concept ofcomposition is explained.In the second chapter some styles, schemas, and samples that composition takes within the equivalance of composition in visual arts are included.In the third chapter, a review of effects on composition and changes in approaches to composition is made focusing on primitive, ancient Egypt, ancient Grek, far East, Christian, and Islamic artistic approaches.The fourth chapter includes a discussion called the external window and examines how events and situations experienced independently of an individual forces him/her to develop responses and how those responses play into visual composition through the processing of the inner world.The final chapter concentrates on internal window and art works related to and emerged from artists? individual lifes exemplified.
Collections