Flütün Alman flüt sanatı ekseninde mekanik ve sanatsal gelişimi: 18. ve 19. yüzyıl
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Johann Joachim Quantz, Johann Baptist Wendling, Johann George Tromlitz ve Theobald Boehm gibi ünlü müzisyenlerle kendini gösteren Alman okulu, 18. ve 19. Yüzyıl Batı Avrupa flüt sanatında çok önemli bir yere sahiptir. Bu müzisyenlerden her biri, gerek flütün yapısında meydana getirdikleri devrimsel nitelikte olan değişimlerle gerekse flüt pedagojisinin oluşumunda yazdıkları metotlarla, flüt sanatının gelişiminde önemli bir rol oynamışlardır. Şüphesiz bu gelişmeler icracılık estetiğine yeni bir yön vererek, bestecilerin enstrümana olan ilgisini arttırmış, birçok orijinal beste ile günümüz flüt repertuarının oluşumuna da katkı sağlamıştır. Bu çalışmada, 18. ve 19. yüzyılda flüt sanatının gelişiminde aktif rol oynayan Alman flütçüler, enstrümana getirilen yenilikler, flüt için yazılan metotlar ve eserler hakkında bilgi verilmiştir. German school which stands out with famous musicians such as Johann Joachim Quantz, Johann Baptist Wendling, Johann George Tromlitz and Theobald Boehm has a very important place in 18th and 19th Centuries Western Europe flute art. Each of these musicians played an important role in development of flute art through whether revolutionary changes they carried out on the form of flute or the methods they wrote on the formation of flute pedagogy. Certainly these developments increased the interest of the composers in this instrument taking a new turn to esthetics of performance, and contributed to today's flute repertoire with many original compositions.At this study, German flutists who played an active role in development of flute art in 18th and 19th centuries, innovations brought to the instrument, methods written for the flute and information relating to the works are given.
Collections