Resim sanatında kadın figürü betimlemeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada resim sanatında kadın figürü betimlemeleri ele alınmıştır. Araştırmanın konusu, bilinen insanlık tarihi içinde, insan eliyle yapılmış olması ve biricikliği bakımından sanat eseri olarak da görülen, bulunmuş ilk arkeolojik kadın formlarından, günümüz sanatına yansımış kadın figürlerine kadar geniş bir yelpazade değerlendirilmiştir. Seçilmiş örneklerde kadın figürünün, sanat eserlerine yansıtılmasının ardındaki toplumun sosyolojik, ekonomik ve politik durumları okunmaya çalışılmıştır. Bu araştırma için çeşitli bilimsel kitaplar, dergi ve internette yayınlanmış makaleler, yayınlanmış tezler, videolar ve müze web sayfaları taranmıştır. Araştırma beş bölüme ayrılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde, ilk insan inanışlarının sanatsal ürünü Venüs heykelciklerinden başlayarak Rönesansa kadar olan süreçte, sanatın daha çok dini inanışların somut olarak kendisini ifade etme durumunda ortaya çıkmış kadın figürleri üzerinde durulmuştur. Çıplaklık ile Nü arasındaki fark ikinci bölümde ele alınmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde 15. yüzyıldan itibaren, Reform hareketleri ve Karşı Reform hareketlerinin resim sanatını nasıl etkilediği tartışılmıştır. Ayrıca Protestan inancının geliştiği yerlerde yaşanan toplumsal değişim, kadın figürü üzerinden açıklanmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölümde aydınlanma felsefesi ile sanayi devriminin oluşturduğu yeni toplumsal yapı ve yönetim biçimlerinin değişimi ele alınmıştır. Beşinci bölümde ise endüstri ve sanayi devriminin insanı yaşamak zorunda bıraktığı modern hayatın sanata yansıması ile postmodern sanatı oluşturan etkenler, kadın betimlemeleri referans alınarak değerlendirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kadın Figürü, Resim Sanatı, Anaerkil, Ortaçağ, Modernizim. This research covers the descriptions of woman figures in painting art. The subject of research is the evaluation of woman figure in a wide time range, from the first found archaeological woman figure in known human history, which is accepted as an art object due to its uniqueness and man-made state, to woman figures reflected in contemporary art. The sociological, economic and political situation of community behind the reflection of woman figure in the selected art objects are tried to be interpreted. For this research variety of scientific books, published articles in journals and internet, published theses, videos and museums' websites are used. This research is divided into five parts. The first part of the research is reserved for the woman figures that are emerged from religious beliefs expressing itself in concrete artifacts, in such a time span of: beginning from the Venus statuettes, the first product of human beliefs, to the Renaissance period. The difference between nude and nakedness are discussed in the second part. The third part of the research covers the effects of the Reformation and Counter-Reformation movements from 15th century on painting arts. Social change of the community, where the Protestant belief expands, is explained with the help of woman figure as well. In the fourth part, new social structures and change in administrative forms, which are created by the philosophy of enlightenment and industrial revolution, are discussed. The fifth part presents the reflections of modern life, which is forced to live by industry and industrial revolution, on art and the forming factors of postmodern art with the reference of woman figures descriptions.Keywords: Woman figures, painting art, matriarchal, medieval, modernism.
Collections