Yeniden üretim ve yeni plastik algı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeniden üretim ve onunla birlikte sürekli bir dönüşüm içerisinde olan plastik algının izleğinin sürüldüğü bu çalışmada, antikiteden bu yana oluşan yaratma dürtüsü ile ilişkili olarak ortaya farklı olgular, sanat temel alanı içerisinden irdelenmiştir. Üç ana bölümden oluşan bu çalışmanın ilk bölümünde yeniden üretim kavramının tanımlanması üzerine durulmuş ve bu kavramın tüketim ve tüketim toplumu ile ilişkileri ele alınmıştır. Yine bu bölüm içerisinde yeniden üretim kavramının sanat alanında nasıl tezahür ettiği üzerine durularak, araştırma yapılan sınırlılıklar içerisindeki durumu belirlenmiştir. Ayrıca, algının genel bir tanımı yapılarak yeniden üretim ile ilişkisi de ortaya konmuş, böylelikle, yeniden üretimin bellekte yarattığı dönüşümler saptanmıştır.İkinci bölümde klasik plastik algıdan hareket ederek, yeniden üretimin tarihsel süreç içinde kendiliğinden yapıldığı çağları içeren süreç izleğe alınmıştır. Bu inceleme yapılırken, doğanın taklit yoluyla yeniden üretimi üzerinde durulmuş, mimesis yoluyla yeniden üretim biçimlerinin resim alanında 19. yüzyıla kadar izlediği yöntemlere değinilmiş, usta çırak ilişkileri üzerinden yeniden üretimin 19. yüzyıl öncesindeki durumu irdelenmiştir. Ayrıca, Baskıresim ve Camera Obscura gibi teknik yöntemlerin, yeniden üretim ile ilişkileri de ele alınarak bölüm tamamlanmıştır. Üçüncü bölüm ise, bilinçli yeniden üretimi odağına taşıyarak sırasıyla çağdaş sanatta formun ve kavramın yeniden üretimini sebep sonuç ilişkileri içerisinde ele almış ve 21. yüzyılın üretim biçimi olan dijital alanın yeniden üretim kavramı ile ilişkileri üzerine durularak güncel bir bakış açısıyla çalışma tamamlanmıştır. In this work, the re-production and and plastic perception which is in a close transformation relation with it, is researched. The basic phenomenons are being examined with the impulse of creation that was formed in the antiquity in relation with the concept of re-productionThis work consists of three main bodies. In the first part the definiton of re-production was focused upon and its relations with consumption and consumption society is discussed. Also in this part the state of re-production is being defined in the field of art by the limitations provided in this research. Also a general definition of perception was given and the relations between perception and re-production was formed and the transformations made to the memory by the means of re-production was determined.The process of re-production occuring on its own in the historical process of the classical plastic perception was focused in the second part. While doin this examination, the re-production of nature by imitation was focused, the methods applied by the process of producting a painting till the 19th century was refered and also via the relations between master and pupil the state of re-production in the painting of art was determined befor the 19th century. Also the relations between re-production and technical methods like Camera Obscura and printmaking was handled at the end of the second part.The third part focuses on re-production in the age of contemporary art. Forming a reason-result relation on the re-production of form and concept in art. Also a production method of 21st century; the digital area and the concept of re-production was examined and the work was concluded in accordance with an actual point of wiev on the concept of re-production.
Collections