Baskıresim ve pop sanat
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
20. Yüzyıl, çalışma koşullarının, üretim biçimlerinin, tüketim biçimlerinin kısacası yaşam biçimlerinin değiştiği hareketli bir dönem olmuştur. Bu hareketlilik ve değişimler elbette sanat dünyasında da karşılığını bulmuş, ardı sıra sanat akımları doğmuştur. Pop Sanat da bu akımlardan biridir. 1950'lerde seri üretimin ve kitlesel tüketimin, toplumun bütün bireyleri üzerinde etkisi olduğu bir dönemde ortaya çıkan Pop Sanatın ilgi alanına; hazır nesneler, kitle iletişim araçları, reklamlar gibi popüler kültür verileri girmiştir. Pop sanatçıları konularını, gazete kupürleri, çizgi romanlar, reklamlar, tüketim nesneleri gibi geniş bir yelpazeden seçmiş ve eserlerini üretirken boya tabancası, şablon, kolaj ve baskıresim teknikleri gibi bir çok yönteme başvurmuşlardır. Bu araştırmada Pop Sanat ile teknik anlamda akımın felsefesiyle örtüşen baskıresim ilişkisi incelenmiştir. Baskı resme olan yaklaşımın Pop Sanat ile birlikte değişip değişmediği, baskı resmin teknik özelliklerinin Pop sanatçılarının amaçlarına hizmet edip etmediği, baskı resmin Pop Sanat üzerine, Pop Sanatın baskıresim üzerine etkileri; Pop dönemi İngiltere ve Amerikası ile sanatçıların çalışmaları ve söylemleri baz alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Üç bölümden oluşan araştırmada dönemin anlaşılması maksadıyla ilk bölümde Pop sanatçılarının da çalışmalar yaptığı, ABD'deki baskıresim atölyelerinin gelişimi ve yaygınlaşması ele alınmıştır. İkinci bölümde Pop Sanatın beslendiği alan olan popüler kültür incelenmiş ve son bölümde İngiltere ve Amerika'dan sanatçı örnekleri ele alınarak Pop Sanat ve baskıresim ilişkisi irdelenmiştir. 20th century was a dynamic stage with continuous changes in working conditions, production styles, consumption types, shortly in lifestyles of individuals. This dynamism and changes were surely reflected in the world of art and gave birth to various art movements successively; pop art was one of those trends. Pop Art occurred in 1950s, which was the period of the start of serial production and its visible significant effects on individual life. The domain of this branch of art included different popular culture products such as finished materials, mass communication tools, advertisements. Pop artists had the chance to choose topics among a wide range of new products such as newspaper clippings, comic strips, advertisements, consumption materials and they used many methods while producing their art such as paint blaster, template, collage and printmaking techniques. In this research, the relation between Pop Art and printmaking, which is in line with the philosophy of the movement technically, is analyzed. Based on the works and discussions of artists in America and England during that period, these questions are attempted to be answered: Did the approach towards printmaking change with the occurrence of Pop Art? Did the technical aspects of printmaking serve to the goals of Pop Artists? And, what are the effects of Pop Art on printmaking and the effects of printmaking on Pop Art? The study is made of three different sections; in the first section, development and popularization of the printmaking studios in America in which Pop Artists created their works is analyzed in order to be able to understand the era. In the second section, popular culture is analyzed in order to reveal the area that fed Pop Art. In the last section, the relation between Pop Art and printmaking is analyzed on the basis of examples from English and American artists of the period.
Collections